![]() |
| |||||||
|
![]() |
| | Thread Tools |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Rätt - här går och jag hoppas att det är vettigt!
Hade en bärbar runnung Windows 2000 (skall förkorta att vinna 2k från och med nu). Hur som helst, det fick ett virus som inte skulle gå så jag bestämde mig för att göra ett format och ny installation som jag har gjort innan och jag är mycket dator kompetenta (byggt min egen dator). En vän till mig har en OS kallade Micro XP "som är ett verkligt strippad ut version av XP Pro så jag tänkte att ja jag gör ett försök men det var inte för mitt trådlösa kort förare. OK jag säger: Glöm det jag gå och hämta min Windows ME CD-ROM men kunde inte insall det inifrån mikro XP, eftersom det fortfarande är en version av Windows XP, och du kan inte nedgradera. En annan vän sade sedan "inte bryr mig det är skit" som jag redan visste men inte trodde jag hade en alternatvive. Han mycket vänligt skickade mig ett fönster 2k CD (eftersom det var ett fritt arbete laptop jag inte var i besittning av en win 2k CD) så han skickade mig sa CD. För att göra en lång historia kort, jag skapade 4 Windows 2000 startdisketterna (disk 1 till disk 4) med hjälp av ett verktyg på win 2k cd. Starta om datorn med disketten i "dåliga disken I / O ersätta diskett" eller något i denna riktning. Så jag hämtade en win 98 startdiskett fil och fastnar den på en diskett. Jag starta datorn med disketten typ R: \ I386 \ Winnt.exe och stövlar vinst 2k setup. Men innan det börjar installationen står det "Setup caannot komplett eftersom det inte kan hitta en plats att sätta växlingsutrymme. Tryck ENTER för att avsluta" eller något mycket mycket nära det. Så jag provat ME cd igen på off chans (nu hade jag 98 boot CD), men det säger något om en MS-DOS-diskett. Så stipendiaten dator människor. a) Vad är detta växlingsutrymmet b) Vad kan jag göra Cheers Guys' n 'Gas mycket uppskattat. Tom Mitt System: #
|
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| im ganska säker växlingspartition är hårddisk utrymme avsatt för att fungera som extra RAM är det som används i Linux men jag har inte sett inte i Windows innan
| |||
| |||
| Det är vad jag tänkte på när du ställer in Ubuntu du skapar en partition som växlingsutrymme. Visste inte att ha problem med att installera Micro XP eller XP Pro på maskinen men (skäl inte vistas med XP Pro, eftersom jag redan har aktiverat det så det har bara 30 dagars användning) |
|
| |||
| |||
| Många människor tror växlingspartition är outdates inklusive Microsoft, im använder 50 procent av mina 5 gig växlingsutrymmet eftersom im kör en virtuell maskin |
|
| |||
| |||
| Jag kan fortfarande inte förstå varför de får sina trosor i en snodd. Det är bara en liten hårddisk @ 11GB men det är gott. |
|
| |||
| |||
| Vad använder du datorn till? om bara för att skriva och internet ect du kan alltid installera linux, det fungerar utomordentligt på gamla maskiner jämfört med windows (och im inte säga detta på grund av min nya funnit kärlek, det är sant: P) |
|
| |||
| |||
| Detta har också försökt. Försökte både Xubuntu och Ubuntu och inte heller arbete på det. Xubuntu laddas en orange bakgrund till skrivbordet, då kommer krascha. Ubuntu bara laddas inte. |
|
| |||
| |||
| skicka ditt system specs, xubuntu är mindre krävande men behöver en 500 MHz processor och om 256meg RAM löpa smidigt, försök fjäder linux eller jävla små underlåta att im säker på att vi hittar en som fungerar, även om du vill prova den hämtar och bränna boot och kärnvapen iso detta kommer att torka hårddisken helt och prova en ny installation |
|
| |||
| |||
| System har cirka en 600 MHz processor och 256 MB RAM. Jag skulle verkligen vilja Windows men inte Linux, eftersom det är mina bröder laptop och han är en) som inte används till linux och b) har massor av endast Windows-program, och jag vet att jag kan installera vin (gjort det förut) men det är bara mer krångel (jag vet att ironi!) |
|
| |||
| |||
| ah, och försöka starta upp och kärnvapen och en ny installation |