![]() |
| |||||||
|
![]() |
| | Thread Tools |
|
| |||
| |||
| Hej killar, lite att läsa, men du var uttråkad ändå, ja? Jag har en massa problem att installera Windows 7 här. Detta är vad jag har gjort hittills: Försökte installera genom att starta upp från skivan, fick där det står att välja språk, då nästa skärm säger "Installera nu" och jag klickar på den. Ett par sekunder efter att jag inte kan flytta musen över huvud taget, och datorn är fryst. När detta händer finns det 6 liten fas lysdioder nära mitt RAM-kortplatser att alla tänds från grönt till rött. Jag har 2 x 2GB Zeppelin-minnen, så jag tog en, och det ändå hänt. Sedan försökte jag koppla allt utom min bildskärm, tangentbord och mus och det ändå hänt. Så, då jag försökte installera det från Windows XP (Sätt i skivan i medan XP var igång). Det fungerade något bättre, det kopierade några filer över så startas och fick till ett stadium där den har en lista över saker som installeraren gör och avslutats procent. (Jag vet inte om att beskrivningen av att skärmen är vettigt: P Nu har jag bara provat en gång, men i slutet av första / början av andra skede av processen, min övervaka bara slocknar. Det är svart, då säger ingen signal, sedan standby och datorn är fortfarande igång. Nu kommer jag ihåg det som hände mig förra gången jag försökte installera Vista ca 6-8 månader sedan och jag gav upp, så nu är jag utstationering här hoppas någon kan hjälpa mig: D MoBo: Gigabyte GA-P35-DS3 Proc: Q6600 ingen OC GFX: NVIDIA 9600 GT Om du vill ha mer info bara be. Puh! Tack för behandlingen, Jim |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Har du en helt annan pinne RAM försöka. Detta kan leda till att vissa ledtrådar.
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Fix minnet spänningar.
"Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. " Mitt System: 日夏子
|
|
| |||
| |||
| hej skål för svar. jag dont har en RAM-minne, och jag vet inte hur man kan "fixa" minnet spänningar. Hjälp skulle vara bra jubelropet |
|
| |||
| |||
| Titta på nätet eller på fält för korrekt spänning för ditt RAM och ställa dem till att i BIOS.
__________________ "Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. " |
|
| |||
| |||
| hmm jag kan inte hitta den ruta som det kom in eller något åt det på webben. dess en billigare märkesvaror RAM Jag tror det heter Zeppelin. men detta är vad som står skrivet på dem; Zeppelin 2G/800/1288 UL 0108 JCD9 ZPTA003518 JTC08277 vet inte om det hjälper ta reda på vad de spänningar finns eller inte. |
|
| |||
| |||
| Jag gick in i bios och tittade på de spänningar och det är vad jag såg. VCore - 1.284V DDR18V - 1.920V 3.3 V - 3.264V 12 V - 11.858V Jag vet inte om detta är normalt eller inte. Skål |
|
| |||
| |||
| ah och jag försökte ändra minne spänning upp till 2.1V, men det hjälpte inte. också försökt 2 andra DVD-enheter till och inget. något annat förslag? |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Försök med en annan pinne RAM
| |||
| |||
| ok, jag har provat med 2 andra RAM-minnen = ingenting provat olika grafikkort = inget Unplugged min andra hårddisk = ingenting försökte en annan 2 monitorer = ingenting 7 installerat böter på detta skit gamla laptop bra, och alla andras datorer. Jag tror att detta är det bästa forumet för att få hjälp med datorer, men ingen egentligen verkar vara att i varje ansträngning för mig: ( kom igen killar jag vet att ni kan fixa det: D |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Installera Windows XP SP2 på 50 datorer med Windows installations-server | rocket7 | Windows-operativsystem | 1 | 30 maj 2009 13:56 |
| Service Pack 2 för Windows Server 2008 och Windows Vista | Bubba | Windows-operativsystem | 4 | 27 maj 2009 08:22 |
| Windows Vista ren installation | timzl | Windows-operativsystem | 10 | 21 januari 2009 02:37 |
| Kan inte installera Windows 2000 eller Windows ME | tomthedrummer1992 | Windows-operativsystem | 18 | 4 april 2008 11:14 |
| Hur man installerar Windows Vista och XP på samma dator? | its.sid | Windows-operativsystem | 4 | 8 august 2007 08:12 |
| Thread Tools | |
| |