mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > Windows-operativsystem

Register

Ändra Windows operativsystem till Windows XP Svart

Reply

Thread Tools
Old 12 juni 2009, 07:58
New Member Group

Default Ändra Windows operativsystem till Windows XP Svart

Hej alla

Jag har en gammal OS på min dator och vill byta till Windows XP Svart men jag brukar få min kompis make att göra den typen av saker för mig men han är iväg på affärer och jag måste verkligen få det sorterade.

Jag har Windows XP Svart OS så vad jag vill veta är hur tar jag bort det gamla systemet och sätta det nya på. Jag har aldrig gjort det förut och jag inte har en aning om hur man gör det.

Tack på förhand för all din hjälp

Angela
Old 12 juni 2009, 08:24
Givargruppen

Hej, välkommen till forumen Angela.

Det är egentligen mycket enkel att göra, gör inte avskräckas av det icke-grafiska skärmar - som verkar för att skrämma de flesta människor från att göra någonting, men det är verkligen inget att oroa sig för.

1) Starta datorn med skivan i enheten
2) Tryck in när du uppmanas att starta från CD
- Om det inte fråga, se min senare anteckning
3) Tryck F8 Jag tycker att det är (det kommer att tala om för er) att installera XP och sedan gå med pilarna till vilken hårddisk du vill installera till.
4) Tryck in och acceptera Quick möjlighet att formatera om man frågar.
5) Det kommer att starta automatiskt ett par gånger, inte gör något alls med det, bara lämna det och så småningom kommer det bara vara som man kan förvänta sig och be om språk och användare detaljer.

That's it!

Observera, om inte du uppmanas att starta från disk utföra följande:
1) Starta
2) Ta reda på start skärmar vad knappen för att trycka på för att ange BIOS eller "Setup" - ofta Del
3) Försök att hitta något som kallas liknar "uppstartsenhet Prioritet" och ändra ordningen så att DVD-enheten ligger före hårddisken.

Nu vidare med steg 2 - 5 enligt ovan.

Mitt System: FordyPC

Processor (s):
Quad Q6600 Kentsfield 2.66 @ 3.45GHz
Moderkort:
Asus P5Q / L PRO (Intel P43, ICH10)
RAM Minne:
PNY XLR8 4GB @ 1066MHz
Grafikkort (s):
PNY nVidia GeForce 9400 GT 512MB
Ljudkort:
Hårddisk (s):
Seagate HDBarracuda 1x 1TB 1x 250GB
Optisk enhet (er):
LG (HD) GGCH20L / LG GH22NP20AUAA50B
Mål / PSU:
Antec Sonata III & Earthwatts 500W
Kylning:
Lager
Nätverk / Internet:
Gigabit LAN, FireWire och WG111v2
Monitor (s):
2 x Acer P193WAd
Operating System (s):
XP PRO x86/XP PRO x64/Win7 RC1 x64
Old 12 juni 2009, 08:27
New Member Group

OK var chockad känna så lätt

Tack

Angela
Old 12 juni 2009, 08:46
Givargruppen

Inga problem
Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Windows 7 svart skärm Crash asinara88 Windows-operativsystem 1 8 November 2009 17:42
Ever Changing Windows Desktop genvägar djchapple Windows-operativsystem 4 13 September 2009 10:14
Byta till Windows XP från Linux på Netbook haysey9 Windows-operativsystem 6 17 februari 2009 16:39
Nya Computer Fråga! Byta från Windows XP till Vista diamond88 Windows-operativsystem 2 12 februari 2009 16:39
Ändra Windows XP Partitionsinställningar namn? tomthedrummer1992 Windows-operativsystem 1 12 maj 2008 15:44
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.