![]() |
|
| |||
| |||
| Varje gång jag loggar in får jag meddelandet Kontrollera filsystemet på C: Filsystemet NTFS Jag vore tacksam för några råd om detta, eftersom jag anser att detta måste vara en varning att det kan finnas problem mycket soon.Thanks för all hjälp. Jean |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Är detta innan själva Windows loggar in på skärmen visar eller är det faktiskt i Windows?
| |||
| |||
| Tack för svaret. Det verkar före Logga på skärmen. |
|
| |||
| |||
| Det som normalt händer därför att du inte har stängts ordentligt. |
|
| |||
| |||
| Tack för svaret. Vi har alltid stänga riktigt så det måste ske av en annan anledning, men tack ändå. Jean |
|
| |||
| |||
| När meddelandet dyker upp, gör du låter skanna köra eller kringgå det? Om du kringgå det, kommer den att försöka igen vid nästa uppstart oavsett nedstängning korrekt. |
|
| |||
| |||
| Vi måste låta skanna köras varje gång även om det är frestande att kringgå det vi alltid låta det löpa, det har pågått i ungefär en vecka. Jean |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Förlåt att KASTA IN på denna tråd Hybrid Har det kommit fram till en blå skärm innan windows loggar in säger Chkdsc M8?
Om byggarna byggt byggnader vägen programmerare skrev program, sedan den första hackspett som kom längs skulle förstöra civilisationen. En dator en gång slog mig i schack Men det var ingen match för mig på kick boxning. ![]() Mitt System: redden137
|
|
| |||
| |||
| Jag tror att vi har bekräftat att det är pre-windows checkdisk ja. Normalt fönster har goda skäl att uppmuntra detta, men att scanna bara är en grundläggande ett. Jag skulle köra en full kontrollera disken via fönster> högerklicka på enheten i Den här datorn> Egenskaper> Verktyg> fel kontrollera / checkdisk> kryssa i auto fastställa filer systemfel fält och gå. Det kommer att be dig att starta om, låt provmätningen. |
|
| |||
| |||
| Jag var jusr undrar om han hade planerat det chkdsc att köra och nu det körs varje gång han startar upp upp eller om han har sin enhet patitioned och har en dålig sektor
__________________ Om byggarna byggt byggnader vägen programmerare skrev program, sedan den första hackspett som kom längs skulle förstöra civilisationen. En dator en gång slog mig i schack Men det var ingen match för mig på kick boxning. ![]() |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Windows XP System.ini Arkiv | kevvyb | Windows-operativsystem | 1 | 30 juni 2009 03:42 |
| Kontrollera filsystemet på C: | Wolfie | Windows-operativsystem | 15 | 28 juni 2009 04:24 |
| System-filen är skadad, inte uppstart - kommer Återställningskonsolen torka hårddisk? | Samantha0101 | General Software Chat | 13 | 23 december 2008 20:41 |
| Windows 98 systemfilen saknas | hehosilver | Windows-operativsystem | 5 | 16 august 2008 10:05 |
| Kontrollera filsystemet på C:? | KanoakaVirus | Windows-operativsystem | 12 | 20 mars 2008 10:26 |
| Thread Tools | |
| |