![]() |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Hej,
Jag har en batch-fil som jag kör en gång i veckan som kopierar vissa filer till en backup katalog. Nu sak är några av dessa filer är mycket stora (video redigeringar) och jag vill inte kopiera dem om de inte har ändrats sedan den senaste säkerhetskopieringen. Finns det något kommando jag kan använda för att jämföra den ändrade datum? Skulle bespara mig mycket smärta istället för att bara skriva över allt. En annan sak ändå ... Jag uppsättning mappar som ska kopieras. Kan jag göra det, så det kontrollerar varje fil i den mappen i stället för att lista de filer individuellt (vilket skulle vara omöjligt för vissa mappar)? Mitt System: Toshiba Satellite A200-28p
|
|
| |||
| |||
| Är detta på Windoze? Hämta SyncToy från Microsoft! http://www.microsoft.com/downloads/d...displaylang=en
__________________ Jag tror att jag är en signatur därför jag finns! Jag tror att en högre som har mig som en signatur ... |
|
| |||
| |||
| Citat:
|
|
| |||
| |||
| SyncToy v2.0 Beta Det finns en cmdline version kallas synctoycmd som tar en parameter "C: \ Program Files \ SyncToy 2.0 Beta \ SyncToyCmd.exe"-R "folderpairname"
__________________ Jag tror att jag är en signatur därför jag finns! Jag tror att en högre som har mig som en signatur ... |