mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > Windows-operativsystem

Register

Computer Annars uppstart på Alternate Start Up

Reply

Thread Tools
Old 27 februari 2009, 08:47
Givargruppen

Default Computer Annars uppstart på Alternate Start Up

Inte säker på att detta är rätt plats för denna tråd. I princip varannan gång jag startar upp min dator och det blir tidigare fönstren belastning skärmen sedan förblir svart och inte belastning.

Jag har nyligen formaterat om båda mina diskar för jag hade lite av ett virus problem.

Jag uppskattar all hjälp med:)
Old 27 februari 2009, 08:48
Administrator Group

Låter som korrupta fönster filer eller en förare problem.

Kan du starta upp i felsäkert läge? Ställ sedan in HD att göra en checkdisk på omstart.

Mitt System: Hybr! D

Processor (s):
AMD Turion 64 X2 TL-64 2.2GHz
Moderkort:
HP nForce 560
RAM Minne:
2GB DDR2 PC2-5300
Grafikkort (s):
Nvidia 7150M Flygburet Integrerad
Ljudkort:
5.1 Ombord Integrerad
Hårddisk (s):
250GB 5400RPM SATA300
Optisk enhet (er):
18x CD / DVDRW-DL ATA
Mål / PSU:
Lager HP
Kylning:
Lager HP
Nätverk / Internet:
10/100 Nic / 10 MB Virgin Cable
Monitor (s):
17 "WXGA + HD BrightView Widescreen
Operating System (s):
Windows 7 Ultimate 32Bit
Old 27 februari 2009, 08:55
Givargruppen

Tack för ett snabbt svar Dave. Im på datorn just nu, eftersom det fungerar bra på alla alternativ uppstart. Infact problemet händer ganska sällan. Är checkdisk säkert? Jag minns för några veckor sedan när jag var meddelanden på min konversation med viruset problem och någon sa att chdsk kan vara ganska farligt.
Old 19 Mars 2009, 01:50
Banned Group

OS har skadat och du behöver installera nya fönster och om det finns virus problem sedan gå för fullt format i stället för snabbformatering eller så kan du reparera skadade filer genom att använda startbar cd i din OS medan OS CD sedan alternativ kommer för reparation Sedan väljer du det och typ no.1 och skriv detta kommando för att reparera och återställa konsollen CHKDSK / r det kommer att köras och ditt skulle repareras.
Old 19 Mars 2009, 03:00
Givargruppen

Det är inte virus. Har icke haft några problem med det för ett par veckor nu, tror att det måste ha varit en del motstridiga program. Jag brukade använda en viss CrystalClear paketet att ändra utseendet på windows men jag förändrat paket och nu verkar det vara OK.

Tack för svaret dock:)
Old 19 Mars 2009, 03:10
Givargruppen

Om han nyligen omformaterad båda enheter, jag tror det är säkert att anta att han installerat om Windows och detta kommer att ha dödats av ett virus är.

Han kan uppstarten till Windows växelvis, så inget behov av OS CD i detta skede.

Dave redan föreslagits CHKDSK

Är du osäker på hur du drar slutsatsen att OS har skadat

Mitt System: Hem Bygg

Processor (s):
AMD 64 x 2 Dual Core 5200 + 2.60GHz
Moderkort:
Asus m2v Rev 1.
RAM Minne:
4GB (3.25gb synligt)
Grafikkort (s):
NVIDIA GeForce 7300 GS
Ljudkort:
5.1 Reatek ombord
Hårddisk (s):
250 GB SATA & 400GB SATA
Optisk enhet (er):
Pioneer 110 x 2
Mål / PSU:
Lager / 550w Silent
Kylning:
Lager
Nätverk / Internet:
10/100 Nic / 20MB Virgin Cable
Monitor (s):
Fujitsu Siemens 22 "TFT WS
Operating System (s):
Vista Ultimate x32/Windows 7 x64
Old 19 Mars 2009, 03:12
Givargruppen

@ dmdougie

Hade du samma fråga, innan du formaterade / installeras?

Edit:

Bara noterat att du har hittat svaret .... bra gjort
Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Alternate Webbläsare evilfantasy Webbläsare & FTP Klienter 11 24 mars 2009 04:22
Alternate brandvägg dudeinmud Virus, spionprogram och säkerhet 7 26 august 2008 09:22
Båda driver misslyckas och ibland frysning under starta upp EdenB Drives & Removable Media 6 6 juli 2008 18:13
Min dator startar inte upp? windows3001 Windows-operativsystem 8 5 mars 2008 14:20
Datorn startar inte chaz100 General Hardware Chat 4 1 februari 2008 07:50
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.