![]() |
|
| |||
| |||
| Väl Copy / Paste hastigheter verkar vara hemskt på Vista. Min hårddisken i två partitioner, och kopiera något från en partition och få den andra är en plåga. Har någon hittat en fix för detta eller känner till en som kan hjälpa. Note * Detta är inte kopiera / klistra över ett nätverk, är det inom en dator. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| bara kopiera? Har du SATA eller SATA2 HDDs?
| |||
| |||
| Ja jag har en SATA HDD är SATA HDDs inte stöds av Vista så pass bra? |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Vad menar du med att det inte fungerar bra?
| |||
| |||
| Jag tror att han säger det är långsamt när han försöker att kopiera filer från en parition / hårddisken till en annan. Är din sata-drivrutiner installerade på rätt sätt? Och vad är "långsamma" för dig? |
|
| |||
| |||
| Ja detta är vad jag menar. Jag har för närvarande 2 partitioner ett ett Sata HDD, Windows XP copy / paste är relativt snabb, men om jag försöker få liknande 5GB mapp med filer inuti Det kan ta upp till 45 minuter på Windows Vista när jag går på Windows Vista och kopiera något från min XP-partitionen. Jag har också problem med att kopiera filer på min Vista-partitionen från dekstop till en annan mapp på samma partition. I XP Jag fick mycket bättre hastigheter, där kan jag installera drivrutiner för min SATA HDD, tror jag att de är installerade. |
|
| |||
| |||
| Jag tvivlar på det chaufförer, jag skulle vara mer benägna att göra en scandisk och defrag på båda partitioner. |
|
| |||
| |||
| Hur länge tror ni att en 250GB disk defragmentera skulle uppgift med bara används 70GB. |
|
| |||
| |||
| Nog bäst att göra det över natten. |
|
| |||
| |||
| LoL. Ja och jag har en 60 GB på den sida SATA som jag dumpning alla mina filer till den. |