![]() |
|
| |||
| |||
| Hej, Ive nyligen byggt en i7 maskin, alla nya delar. Ingen överklockning vad-so-ever. Antagligen drivrutiner eller i7 närstående som i7 isnt att bra stöd och jag har olika poster som kräver sina egna förare. Hur som helst, Ive attatched en zip har alla Minidump filer och några av de nyare blå skärm information som du får när du startar upp igen i Vista. Vista en gång föreslog att det är mitt moderkort drivrutiner men det erbjuds en länk till äldre drivrutiner till min styrelse så jag sitter med dem på CD. Kommittén föreslår också att en BIOS-uppgradering som didnt hjälp. Även memtest86 v3.5 doesnt tycks löpa. Bara fryser (till vänster i en timme och ändå gjorde även visa 0% under "test") men som skulle kunna i7 igen. Hårdvara: Mobo: Gigabyte GA-EX58-UD5 CPU: Intel Core i7 920 GPU: Palit GeForce GTS 250 1GB Ram: (3x2GB) G. Skill DDR3 NQ PC3-10666 PSU: Lian Li Silent Force 850W HDD: WD Caviar Black 1TB DVD: ASUS drw-22B1LT DVDRW (Light Scribe) Andra som har lagts till efter den 1 BSOD eller Arent ansluta till något annat än PSU: Vantec Nexus Fan och lätta registeransvarige (fläktar Arent ansluten) 750 GB Seagate tror jag Card Reader Vantec 58-i-1 Möjliga förare: Light Scribe Razer Lycosa tangentbord Razer Diamondback 3G GeForce Hursomhelst, jag fick BSOD igen och det hände ett par minuter efter iis tjänsten pank (vilket händer hela tiden för både dator och min andra) och det verkar hända ett par minuter innan BSOD mycket (titta på min händelse tittaren) men det är inte den ursprungliga orsaken, eftersom det började innan jag installerade IIS! OBS: Även ja, jag inser Vista 32bit kan inte använda alla 6GB av mina RAM, i7 användning 3 slots. Jag tänkte på att använda 64-bitars men jag couldnt hittar skivan: suck: Det bör orsaka problem om det? Om den icke använda extra 2GB det borde åtgärda det. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Om det inte något liknande minnet spänning, det enda skott som du kommer att få på detta är att anpassa systemet, installera och installera drivrutiner i taget för felsökning som är problemet.
"Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. " Mitt System: 日夏子
|
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| En annan BSOD Utgåva - HP Pavilion DV9700 Bärbar dator Vista | medman007 | Windows-operativsystem | 0 | 21 maj 2009 15:02 |
| Windows Vista Bsod Fel .. Vad har jag för alternativ | simon1990 | Windows-operativsystem | 1 | 19 april 2009 12:11 |
| BSOD Efter Vista Start-Up | RChumsae | General Hardware Chat | 8 | 7 januari 2009 17:50 |
| BSOD 124 med Windows Server 2008 | joey88 | Windows-operativsystem | 1 | 25 december 2008 01:59 |
| Windows Håller kraschar och jag får en BSOD! | Macmac508 | Windows-operativsystem | 10 | 12 oktober 2008 08:05 |
| Thread Tools | |
| |