mindre egenkapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > Windows-operativsystemer

Register

Dell Latitude Laptop - Lav Virtuelt minne Problemer

Reply

Thread Tools
Old 20 juni 2009, 10:07
New Member Group

Default Dell Latitude Laptop - Lav Virtuelt minne Problemer

Hei, jeg er ny i dette så vær tålmodig hvis jeg ikke har all informasjonen du trenger. Jeg har en
System Model: Dell Latitude C510
System Type: X86-basert PC
Prosessor: X86 Familie 6, Modell 11, Stepping 4, Genuine Intel ~ 1196MHz
CPU 1200MHz 1.08GHz, 256MB RAM;
Fysisk minne 256.00MB
Tilgjengelig minne 26.62MB
Totalt Virtuelt minne: 2.00GB
Ledige virtuelt minne: 1.96GB

Problemet jeg har hatt er at ganske ofte nå deretter datamaskinen forteller meg at min virtuelle minnet er lav og at det skaper mer. Datamaskinen går tregt, fryser og kræsjer. Jeg har defragged, plate Cleanup-ed og virus skannet - ofte. Jeg har fått til et punkt der jeg vurderer å formatere hele greia, men jeg har ingen anelse som å gå om dette. Noen forslag ville være velkommen, enten for å fikse andre problemer eller for omformatering.

Mange takk,
Chinadoll
Old 20 juni 2009, 10:12
Administrator Group

Du har forsøkt å øke det virtuelle minnet deretter manuelt?

Min System: Hybr! D

Prosessor (er):
AMD Turion 64 X2 TL-64 2.2GHz
Hovedkort:
HP nForce 560
RAM-minne:
2GB DDR2 PC2-5300
Graphics Card (s):
Nvidia 7150M Om bord Integrert
Lydkort:
5.1 Om bord Integrert
Harddisk (er):
250GB 5400RPM SATA300
Optisk stasjon (er):
18x CD / DVDRW-DL ATA
Case / PSU:
Stock HP
Cooling:
Stock HP
Nettverk / Internett:
10/100 Nic / 10MB Virgin Kabel
Skjerm (er):
17 "WXGA + HD BrightView Widescreen
Operating System (s):
Windows 7 Ultimate 32Bit
Old 20 juni 2009, 10:50
New Member Group

Hi Hybr! D, nei jeg har ikke det, visste ikke at jeg kunne gjøre det - noen råd (eller et komplett sett med instruksjoner selv,) ville være mest verdsatt
Old 20 juni 2009, 12:10
Administrator Group

Hva OS er du?
Old 20 juni 2009, 12:38
New Member Group

It'a Windows XP Professional (Version 5.1.2600 Service Pack 2 Build 2600)
Old 20 juni 2009, 12:51
Administrator Group

Hvordan du manuelt endrer størrelsen på det virtuelle minnet

Du må være logget på som administrator eller som medlem av administrator for å fullføre prosedyren. Hvis datamaskinen er koblet til et nettverk, nettverk policyinnstillinger kan hindre deg i å fullføre denne prosedyren.

Manuelt endre størrelsen på virtuelt minne, følger du denne fremgangsmåten:
  1. Klikk StartKlikk Løpe, Skriv inn sysdm.cpl i Åpen boksen, og deretter trykker du ENTER.
  2. Klikk Avansert kategorien, og deretter under Ytelse Klikk Innstillinger.
  3. Klikk Avansert kategorien, og deretter under Virtuelt minne Klikk Endring.
  4. Under Stasjon [Volumnavn]Klikk stasjonen som inneholder sidevekslingsfilen du vil endre.
  5. Under Størrelse på sidevekslingsfil for valgt stasjonKlikk Tilpasset størrelseInn et nytt sidevekslingsfilen størrelsen i megabyte (MB) i Opprinnelig størrelse (MB) eller Maksimal størrelse (MB) boksen, og klikk Still inn.
  6. Klikk OK for å lukke dialogboksen og endringer.
Merk Når du endrer størrelsen på sidevekslingsfilen, kan du bli bedt om å starte Windows. Hvis du blir bedt om å starte, endringene vil ikke tre i kraft før Windows startes på nytt.

Merknader
  • Hvis du vil ha Windows velger det beste sidevekslingsfilen størrelse, klikker du Systemet styres størrelse. Den anbefalte Minimumsstørrelsen er det samme som 1,5 ganger mengden RAM på datamaskinen, og 3 ganger dette tallet for maksimumsstørrelsen. For eksempel, hvis du har 256 MB RAM, minimum størrelse er 384 MB, og maksimumsstørrelsen er 1152 MB.
  • For best ytelse, ikke sett den opprinnelige størrelsen til mindre enn minimum anbefalte størrelse under Totalt sidevekslingsfilen filstørrelse for alle stasjoner. Den anbefalte størrelsen er den samme som 1,5 ganger mengden RAM på datamaskinen. Det er god praksis å la sidevekslingsfilen på det anbefalt størrelse som resultatene kan reduseres dersom en sidevekslingsfil er for stort. Du kan imidlertid øke størrelsen hvis du ofte bruker programmer som bruker mye minne, for eksempel grafikk programmer eller spill.
  • Vi anbefaler sterkt at du ikke deaktiverer eller sletter sidevekslingsfilen fordi dette kan redusere datamaskinens ytelse. Men hvis du bestemmer deg for å slette en sidevekslingsfil, setter både den opprinnelige størrelsen og den maksimale størrelsen til null, eller klikk Ingen sidevekslingsfil.
Kilde -- http://support.microsoft.com/kb/308417
Old 20 juni 2009, 13:01
New Member Group

Takk sooooo mye. Jeg vil gi dette en gå og fortelle deg hva som skjer. Dine råd er meget verdsatt x
Old 20 juni 2009, 13:37
New Member Group

Takk Hybr! D har jeg manuelt økt virtuelt minne og forhåpentligvis vil dette hjelpe det å kjøre litt bedre
Old 21 juni 2009, 00:33
Administrator Group

Bra, glad for å hjelpe.
Reply

Register

Hugseliste

Lignende Tråder
Tråd Tråd startet Forum Svar Siste innlegg
Min Dell Latitude D531 krasjer, uten grunn. Kristian Bærbare datamaskiner, mobiltelefoner og PDAer 1 23 mai 2009 08:47
Dell Latitude D800 Monitor oppfører seg Oddly Etter RAM Installer - Green Bars? mjnice Bærbare datamaskiner, mobiltelefoner og PDAer 4 11 april 2009 06:36
Sprint Pantech PX500 låser opp min Dell Latitude 630, men ikke min Toshiba rmartin158 Nettverk, modem og VoIP 4 2 april 2008 23:23
Dell Latitude 630 låses opp med min Sprint Pantech px500 mobil-kortet rmartin158 Bærbare datamaskiner, mobiltelefoner og PDAer 3 27 januar 2008 16:53
Virtuelt minne problemer AJLZ75 Windows-operativsystemer 8 31 august 2007 13:09
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.