mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > Windows-operativsystem

Register

Dell Latitude Laptop - Lågt virtuellt minne Problem

Reply

Thread Tools
Old 20 juni 2009, 10:07
New Member Group

Default Dell Latitude Laptop - Lågt virtuellt minne Problem

Hej, jag är ny på detta så ha tålamod om jag inte har inkluderat all den information som behövs. Jag har en
System Model: Dell Latitude c510
Typ: X86-baserad dator
Processor: X86 Familj 6, Model 11, Stepping 4, Genuine Intel ~ 1196MHz
CPU 1200MHz 1.08GHz, 256MB RAM;
Fysiskt minne 256.00MB
Tillgängligt minne 26.62MB
Totalt Virtuellt minne: 2.00GB
Ledig virtuellt minne: 1.96GB

Problemet jag har haft är att ganska ofta nu då datorn säger att min virtuellt minne är lågt och att det skapar mer. Datorn går långsamt, fryser och kraschar. Jag har defragged, skivan in-ed och virus skannade - ofta. Jag har kommit till den punkt då jag funderar på att formatera om hela saken, men jag har faktiskt ingen aning om att gå åt detta. Någon förslag skulle vara mycket välkomna, antingen för att fastställa andra problem eller för omformatering.

Tack så mycket,
Chinadoll
Old 20 juni 2009, 10:12
Administrator Group

Du har försökt att öka det virtuella minnet då manuellt?

Mitt System: Hybr! D

Processor (s):
AMD Turion 64 X2 TL-64 2.2GHz
Moderkort:
HP nForce 560
RAM Minne:
2GB DDR2 PC2-5300
Grafikkort (s):
Nvidia 7150M Flygburet Integrerad
Ljudkort:
5.1 Ombord Integrerad
Hårddisk (s):
250GB 5400RPM SATA300
Optisk enhet (er):
18x CD / DVDRW-DL ATA
Mål / PSU:
Lager HP
Kylning:
Lager HP
Nätverk / Internet:
10/100 Nic / 10 MB Virgin Cable
Monitor (s):
17 "WXGA + HD BrightView Widescreen
Operating System (s):
Windows 7 Ultimate 32Bit
Old 20 juni 2009, 10:50
New Member Group

Hej Hybr! D, nej jag har inte, inte visste att jag kunde göra det - några råd (eller en komplett uppsättning instruktioner ens) skulle vara mycket uppskattat
Old 20 juni 2009, 12:10
Administrator Group

Vilket OS ska du köra?
Old 20 juni 2009, 12:38
New Member Group

It'a Windows XP Professional (Version 5.1.2600 Service Pack 2 Build 2600)
Old 20 juni 2009, 12:51
Administrator Group

Hur du manuellt ändra storleken på virtuellt minne Växlingsfilen

Du måste vara inloggad som administratör eller medlem av förvaltarens grupp att genomföra den här proceduren. Om datorn är ansluten till ett nätverk, nätverk policyinställningar kan hindra dig från att göra detta.

För att manuellt ändra storlek på det virtuella minnet så här:
  1. Klicka StartKlicka på Springa, Skriv sysdm.cpl i Öppen rutan och tryck ENTER.
  2. Klicka på Avancerad fliken och sedan under Uppträdande klicka Inställningar.
  3. Klicka på Avancerad fliken och sedan under Virtuellt minne klicka Ändra.
  4. Under Enhet [Volymetikett]Klicka på enheten med växlingsfilen du vill ändra.
  5. Under Växlingsfilens storlek för markerad enhetKlicka på Anpassad storlekSkriv en ny växlingsfilens storlek i megabyte (MB) i Ursprunglig storlek (MB) eller Maximal storlek (MB) rutan och klicka på Ange.
  6. Klicka OK för att stänga dialogrutan och tillämpa ändringarna.
Obs! När du ändra storleken på växlingsfilen kan du bli ombedd att starta om Windows. Om du ombeds att starta om, de förändringar kommer inte att träda i kraft innan Windows startas.

Noter
  • Att ha Windows välja ut de bästa växlingsfilens storlek, klicka på System förvaltas storlek. Den rekommenderade minsta storleken är samma som 1,5 gånger RAM-minne på datorn, och 3 gånger högre än siffran för den maximala storleken. Om du till exempel har 256 MB RAM, minsta storlek är 384 MB och den maximala storleken är 1152 MB.
  • För bästa resultat ska du inte ställa in den ursprungliga storlek mindre än den minsta rekommenderade storleken under Totalt växlingsfilens storlek för alla enheter. Den rekommenderade storleken är samma som 1,5 gånger RAM-minne på datorn. Det är god praxis att låta växlingsfilen på den rekommenderade storleken på prestanda kan minska om ett växlingsfilen är för stor. Du kan dock öka sin storlek om du ofta använder program som kräver massor av minne, såsom grafik program eller spel.
  • Vi rekommenderar starkt att du inte inaktivera eller ta bort växlingsfilen eftersom det kan minska datorns prestanda. Men om du bestämmer dig för att radera en växlingsfil, som både den ursprungliga storlek och den maximala storleken noll eller klicka på Ingen växlingsfil.
Källa -- http://support.microsoft.com/kb/308417
Old 20 juni 2009, 13:01
New Member Group

Tack sooooo mycket. Jag ska ge detta en gå och låta dig veta vad som händer. Ditt råd är mycket uppskattade x
Old 20 juni 2009, 13:37
New Member Group

Tack Hybr! D, jag har manuellt öka det virtuella minnet och förhoppningsvis kommer detta att hjälpa den att köra lite bättre
Old 21 juni 2009, 00:33
Administrator Group

Good stuff, glad att hjälpa till.
Reply

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.