![]() |
| |||||||
|
![]() |
| | Thread Tools |
|
| |||
| |||
| Hej, jag är ny på detta så ha tålamod om jag inte har inkluderat all den information som behövs. Jag har en System Model: Dell Latitude c510 Typ: X86-baserad dator Processor: X86 Familj 6, Model 11, Stepping 4, Genuine Intel ~ 1196MHz CPU 1200MHz 1.08GHz, 256MB RAM; Fysiskt minne 256.00MB Tillgängligt minne 26.62MB Totalt Virtuellt minne: 2.00GB Ledig virtuellt minne: 1.96GB Problemet jag har haft är att ganska ofta nu då datorn säger att min virtuellt minne är lågt och att det skapar mer. Datorn går långsamt, fryser och kraschar. Jag har defragged, skivan in-ed och virus skannade - ofta. Jag har kommit till den punkt då jag funderar på att formatera om hela saken, men jag har faktiskt ingen aning om att gå åt detta. Någon förslag skulle vara mycket välkomna, antingen för att fastställa andra problem eller för omformatering. Tack så mycket, Chinadoll |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Du har försökt att öka det virtuella minnet då manuellt?
| |||
| |||
| Hej Hybr! D, nej jag har inte, inte visste att jag kunde göra det - några råd (eller en komplett uppsättning instruktioner ens) skulle vara mycket uppskattat |
|
| |||
| |||
| Vilket OS ska du köra? |
|
| |||
| |||
| It'a Windows XP Professional (Version 5.1.2600 Service Pack 2 Build 2600) |
|
| |||
| |||
| Hur du manuellt ändra storleken på virtuellt minne Växlingsfilen Du måste vara inloggad som administratör eller medlem av förvaltarens grupp att genomföra den här proceduren. Om datorn är ansluten till ett nätverk, nätverk policyinställningar kan hindra dig från att göra detta. För att manuellt ändra storlek på det virtuella minnet så här:
Noter
|
|
| |||
| |||
| Tack sooooo mycket. Jag ska ge detta en gå och låta dig veta vad som händer. Ditt råd är mycket uppskattade x |
|
| |||
| |||
| Tack Hybr! D, jag har manuellt öka det virtuella minnet och förhoppningsvis kommer detta att hjälpa den att köra lite bättre |
|
| |||
| |||
| Good stuff, glad att hjälpa till. |