![]() |
| |||||||
|
![]() |
| | Thread Tools |
|
| |||
| |||
| Argh! Ok, for å begynne med, jeg vet ingenting om datamaskiner! Jeg har en Samsung R510 laptop, jeg prøvde å åpne et Word-dokument tidligere og for noen grunn til laptop akkurat krasjet. (aldri skjedd før, den bærbare har bare vært brukt ca 5 ganger, jeg har bare hatt den for en uke!) Jeg forlot det kjøre i ca 10 minutter, men da jeg kom tilbake, var det fortsatt reagere. Jeg prøvde det vanlig ctrl alt slette for å få opp Oppgavebehandling for å finne ut om det var et program som styrtet, men ingenting. Til slutt måtte jeg bare holde nede strømknappen til start (dårlig Jeg vet det, men jeg hadde ingen andre alternativ) Nå er det wont last. Den laster til samsung skjermen, og skjermen går i svart og sier "Boot fra AHC jeg CD-ROM: En disk leste feil Trykk Ctrl + Alt + Del for å starte " Jeg har trykket ctrl alt del mange ganger for å starte, men jeg får stadig den samme feilen. Jeg bruker Windows Vista Home Premium, noen spesifikasjoner i henhold til play.com -- Prosessor: Intel Pentium Dual Core T3200 2 GHz Prosessor: Intel Pentium Dual Core T3200 / 2 GHz (Dual-Core) Cache-minne: 1 MB - L2 Cache RAM: 2 GB DDR2 SDRAM - 667 MHz (1 x 2 GB) Harddisk: 160 GB - 5400 rpm Harddisken er faktisk to stasjoner med 69gb på hver Beklager hvis jeg har ikke tatt nok informasjon, eller ikke nok ... som jeg sa, datamaskinen min kunnskap er helt grunnleggende! takk på forhånd for hjelp |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Høres ut som den harde starte skadet noen Windows-filer, forhåpentligvis er det bare snakk om å reparere dem.
| |||
| |||
| Ja, det kom med Windows Recovery platen. Skal jeg kjøre det? Det neppe har noe på det, så jeg er ikke bekymret for å miste data. |
|
| |||
| |||
| Utvinningsgraden platen kan la deg gjøre en reparasjon, kan det også være en full Vista CD og deretter kan du bare fikse boot feil. Som sagt det kan tvinge deg til å gjøre en fullstendig gjenoppretting, men det høres ut som du ikke tankene. Prøve. |
|
| |||
| |||
| Tenkte jeg gjøre det, men jeg var redd jeg skulle rote det videre: p (Jeg pleier å ende opp med å gjøre ting verre!) Jeg har startet den av, forhåpentligvis vil det fungere. Takk for hjelpen og beklager hvis jeg blir blond og dum: p Jeg gir deg beskjed hvis det fungerer Takk igjen, Rachel |
|
| |||
| |||
| Arggh! Det fungerte ikke. Jeg husker ikke nøyaktig feil, vil jeg prøve agan når jeg kommer hjem fra jobben. Det ser ikke ut til å innse harddisken (eller begge harddisker, siden virkelig har to) Jeg prøvde å gjøre en fullstendig gjenoppretting men selv det gikk ikke: ( Grrr ... |
|
| |||
| |||
| Au, høres stasjonen kan faktisk har krasjet da. Hvis det er en uke gamle vil jeg kontakte stedet der du kjøpte den. Jeg tar det har en garanti? |
|
| |||
| |||
| Høres ut som den første problemet var å prøve å starte fra CD, og ikke fra harddisken. Kanskje oppstartspartisjonen rekkefølge har endret i BIOS. Jeg vil sjekke og kontrollere at systemet er satt til å starte fra harddisken i BIOS. |
|
| |||
| |||
| Sitat:
Jeg har nettopp kjørt Startdisk reparasjonsverktøyet med Windows-platen som fulgte med min laptop. Det gikk gjennom første gang, sa noe sånt som "klikke slutt vil starte datamaskinen på nytt, hvis datamaskinen starter normalt, det har virket, hvis Windows ikke starter, kjører dette igjen" - noe sånt likevel, Det fungerte ikke, så jeg kjørte verktøyet igjen og jeg har akkurat denne feilen Startrep.exe - Application Error Unntaket Heltall divisjon med null. (0xc0000094) oppstod i programmet på location 0x0084cc2b. Klikk OK for å avslutte programmet. Og ja, den er under garanti, jeg håper å kunne fikse det selv, men det ikke ser så bra! |