mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > Windows-operativsystem

Register

"Ett diskläsfel Fel uppstod Tryck Ctrl + Alt + Del för att starta" - Windows inte startar upp

Reply

Thread Tools
Old 4 juni 2009, 16:10
New Member Group

Default "Ett diskläsfel Fel uppstod Tryck Ctrl + Alt + Del för att starta" - Windows inte startar upp

ARGH!

Okej, att börja med, jag vet inget om datorer!

Jag har en Samsung R510 laptop, jag försökte att öppna ett Word-dokument tidigare och av någon anledning den bärbara datorn just kraschade. (aldrig hänt tidigare, den bärbara datorn har bara använts ca 5 gånger, jag har bara haft den i en vecka!)
Jag lämnade den som kör i cirka 10 minuter, men när jag kom tillbaka var det fortfarande oförstående. Jag har provat den vanliga, ctrl alt stryka att få upp Aktivitetshanteraren för att ta reda på om det var ett program som kraschade, men ingenting. Till slut var jag tvungen att bara hålla ner strömbrytaren för att starta om (illa jag vet, men jag hade inget annat alternativ)

Nu är vana belastning. Det laster till samsung skärmen, då skärmen är svart och säger
"Boot från AHC I CD-ROM:
Ett diskläsfel fel uppstod
Tryck Ctrl + Alt + Del för att starta "

Jag har pressat ctrl alt del många gånger för att starta, men Jag får samma felmeddelande.

Jag använder Windows Vista Home Premium, vissa specs enligt play.com --
Processor: Intel Pentium Dual Core T3200 2 GHz
Processor: Intel Pentium Dual Core T3200 / 2 GHz (Dual-Core)
Cacheminne: 1 MB - L2 Cache
RAM: 2 GB DDR2 SDRAM - 667 MHz (1 x 2 GB)
Hårddisk: 160 GB - 5400 rpm
Hårddisken är egentligen två enheter med 69gb på varje

Ledsen om jag inte har inkluderat tillräckligt med information, eller inte tillräckligt ... som sagt, min dator kunskap är mycket grundläggande!

tack på förhand för all hjälp
Old 4 juni 2009, 16:25
Administrator Group

Default "Ett diskläsfel Fel uppstod Tryck Ctrl + Alt + Del för att starta" - Windows inte startar upp

Låter som det hårda starta skadat vissa Windows-filer, förhoppningsvis är det bara en fråga om att reparera dem.

Har det kommit med en Windows CD eller återvinning CD?

Mitt System: Hybr! D

Processor (s):
AMD Turion 64 X2 TL-64 2.2GHz
Moderkort:
HP nForce 560
RAM Minne:
2GB DDR2 PC2-5300
Grafikkort (s):
Nvidia 7150M Flygburet Integrerad
Ljudkort:
5.1 Ombord Integrerad
Hårddisk (s):
250GB 5400RPM SATA300
Optisk enhet (er):
18x CD / DVDRW-DL ATA
Mål / PSU:
Lager HP
Kylning:
Lager HP
Nätverk / Internet:
10/100 Nic / 10 MB Virgin Cable
Monitor (s):
17 "WXGA + HD BrightView Widescreen
Operating System (s):
Windows 7 Ultimate 32Bit
Old 4 juni 2009, 16:32
New Member Group

Ja det kom med windows återvinning skiva. Ska jag köra det?
Det är knappast har något med det, så jag är inte orolig för att förlora några data.
Old 4 juni 2009, 16:35
Administrator Group

Återhämtningen Skivan kan låta dig göra en reparation, kan det inte vara en fullständig Vista CD och sedan kan du bara fixa några uppstartsparametrar fel.

Med detta sagt kan tvinga dig att göra en fullständig återbetalning, men det låter som du inte har något emot.

Ge det ett försök.
Old 4 juni 2009, 16:48
New Member Group

Jag tänkte göra det, men jag var rädd jag skulle röra upp det ytterligare: p (jag brukar sluta med att göra saker värre!)
Jag har startat den, förhoppningsvis det ska fungera.

Tack för er hjälp och förlåt om jag är blond och dum: p

Jag meddelar dig om det fungerar

Tack än en gång,

Rachel
Old 5 juni 2009, 00:16
New Member Group

Arggh!
Det fungerade inte. Jag kan inte minnas det exakta felet, jag ska försöka agan när jag kommer hem från jobbet.

Det verkar inte erkänna hårddisk (eller båda hårddiskar, sedan verkligen har två)
Jag försökte göra en helt återställa men även det fungerade inte: (

Grrr ...
Old 5 juni 2009, 04:14
Administrator Group

Aj, låter som enheten kan faktiskt kraschade sedan.

Om det är en vecka gamla jag skulle kontakta stället där du köpte den.

Jag tar det en garanti?
Old 5 juni 2009, 09:08
Ledamot Gruppen

Låter som det ursprungliga problemet var att försöka starta från cd och inte från hårddisken. kanske uppstartsprompten för har ändrats i BIOS. Jag vill kontrollera och se till att systemet är inställd att starta från hårddisken i BIOS.
Old 5 juni 2009, 13:45
New Member Group

Citat:
Ursprungligen postat av rwc1969 View Post
Låter som det ursprungliga problemet var att försöka starta från cd och inte från hårddisken. kanske uppstartsprompten för har ändrats i BIOS. Jag vill kontrollera och se till att systemet är inställd att starta från hårddisken i BIOS.
Jag måste vara ärlig mot dig, jag har ingen aning om vad BIOS är eller kontrollera den.

Jag har bara kört uppstartsmeddelanden reparation verktyg med Windows-skivan som följde med min laptop. Man gick igenom första gången, sedan sa något i stil med "klicka finish kommer att starta om datorn, om datorn startar normalt, det har fungerat, om fönster doesnt börja köra det här igen" - någonting som liknar det i alla fall,

Det fungerade inte, så jag körde verktyget igen och jag har precis fått detta fel

Startrep.exe - Application Error
Undantaget Integer division med noll.
(0xc0000094) inträffade i ansökan på plats 0x0084cc2b.
Klicka på OK för att avsluta programmet.

Och ja, det är under garanti, jag hoppades att fixa det själv, men det är inte ser så bra!
Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Hårddisk Fel om uppstart - "Disk Error" "Tryck på valfri tangent för att starta" ashaiba General Hardware Chat 6 13 mars 2009 15:56
Starta Windows jag "om du vill fortsätta Tryck F2 till installationsprogrammet Tryck F12" Fel massivee General Hardware Chat 7 17 februari 2009 01:44
Ett diskläsfel uppstod! rwc1969 Drives & Removable Media 5 27 december 2008 21:31
Bärbar dator inte startar, "syntax" eller "disk error". aechain Windows-operativsystem 5 24 januari 2008 15:45
"disk läst fel" xraminx General Software Chat 1 24 december 2007 05:33
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.