mindre egenkapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > Windows-operativsystemer

Register

Dual boot hjælp - ubuntu installeret, nu tilføje vista

Reply

Thread Tools
Old 15. oktober 2008, 07:40
Medlem Gruppen

Default Dual boot hjælp - ubuntu installeret, nu tilføje vista

Hey y'all, allerede har Ubuntu installeret på sin egen HDD dog, selvom jeg har et enkelt drev Jeg har prøvet at installere Vista på ingen comprendez!

formatering / separation / etc, men det stadigvæk altid siger "vinduer kan ikke installere sig selv på denne partition / harddisk" eller somesuch.

Nu har jeg swap HD's rundt i bios og forsøgte igen, men stadig ingen bevægelse. hvad gør det Tres irriterende er at min Vista DVD (eller anden grund) læses sooo langsomt, så det tager omkring 15 mintues fra at sætte den til at komme til den partition bit, hvis det ikke længere.

Nogen råd om, hvad jeg gør forkert? Jeg tror det er noget at gøre med aktiv eller primære partitioner? Alle harddiske i Vista partition manager var mærket 'primære' ... hmm
Old 7 november 2008, 08:47
Donor-Gruppen

Default Dual boot hjælp - ubuntu installeret, nu tilføje vista

Beklager, jeg er lidt forvirret her. Lad mig få det ligeud.

(a) du har to interne HDDs
(b) en (A) er den primære og har Ubuntu på det
(c) Den anden (B) er sekundær, og du ønsker at lægge Vista på

Korrekt? Hvis ja, tage en kopi af menu.lst på et medium, der kan læses fra Vista.

Hvis det er muligt, ændre grub config således at opstartsindlæser er på root partition, ikke MBR.

Fjern A, gør B primære og installere Vista. Hvis det er nødvendigt, skal du bruge Ubuntu til format B som NTFS eller FAT32 forhånd.

Installere Vista og få grub4dos og udpakke den.

Flyt filen grldr til roden af drev C:

Skift din bootup muligheder ved at tilføje et nyt valg:

[boot loader]
...
[operating systems]
c: \ grldr = "Grub"
...

Nu kopiere menu.lst fil fra din Ubuntu config til roden af C: og redigere det så det ser nogenlunde sådan her ud:

Titlen fejlsikkert - openSUSE 11.0 - 2.6.25.18-0.2
root (hd1, 1)
kernel / boot/vmlinuz-2.6.25.18-0.2-pae root = / dev/disk/by-id/usb-HTS54101_0G9AT00_503EA-0 :0-part2 showopts ide = nodma APM = off acpi = off noresume nosmp noapic maxcpus = 0 EDD = off x11failsafe
initrd / boot/initrd-2.6.25.18-0.2-pae

Titlen Windows
rootnoverify (hd0, 1)
chainloader (hd0, 0) +1

Titlen openSUSE usb
rootnoverify (hd1, 1)
chainloader (hd1, 1) 1

Minen er openSUSE men yours vil være de samme. Alle forekomster af (hd0 vil nu blive (hd1 naturligvis i første mulighed. Den anden går tilbage og støvler til Vista drev. Tredje støvler de grub opstartsindlæser om Ubuntu drev.

Reply

Register

Bogmærker

Lignende Tråde
Tråd Thread Starter Forum Svar Last Post
Dual Boot Ubuntu Linux og Vista Nu Enhver OS indlæses ikke! Blade110L Linux & Alternative OS 0 14 juni 2009 08:44
Dual Opstart Kubuntu og Vista med Vista installeret 1. Black Magic Linux & Alternative OS 1 27 marts 2009 15:14
Spørgsmål om en Vista / Ubuntu dual boot MJM Linux & Alternative OS 11 18 oktober 2008 02:29
Hjælp med Dual opstart vista / ubuntu med lojack software pest79456 Linux & Alternative OS 3 12 oktober 2008 09:39
Sådan: Dual Boot Vista / XP den nemme måde SocialWarfare Windows-operativsystemer 0 30 april 2008 19:04
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.

Annoncenetværk baseret på bytteøkonomi ® Copyright © 2000 - 2009 Jelsoft Enterprises Ltd SEO ved vBSEO © 2009, websteds egnethed til webcrawling, Inc.