vähemmän oman pääoman

Magazine
Go Back   Tietokone Juice > Computer Software > Windows-käyttöjärjestelmät

Register

Dual boot auttaa - ubuntu asennettu, nyt lisäämällä näköala

Reply

Thread Tools
Old 15 lokakuu 2008, 07:40
Jäsen

Default Dual boot auttaa - ubuntu asennettu, nyt lisäämällä näköala

Hei y'all, jo Ubuntu asennettuna on oma HDD kuitenkin, vaikka minulla on erillinen asema Olen kokeillut asennat Vistan, ei comprendez!

muotoilu / osioinnissa / etc silti aina sanoo "Windows ei voi asentaa itse tähän osio / kiintolevy tai somesuch.

Nyt tein swap HD: n ympäri bios ja yritti uudelleen, mutta vieläkään ei ole liikkuvuutta. mikä tekee siitä tres ärsyttävää on se, että minun Vista DVD (jostain syystä) luetaan got sent out hitaasti, joten se kestää noin 15 mintues varoittamatta sen ja päästä osio bittiä, jos ei enää.

Mitään neuvoja siitä, mitä olen tekemässä väärin? Kai se on jotain tekemistä sen kanssa, aktiivinen tai ensisijaista osiota? Kaikki kiintolevyt Vista partition manager oli otsikoitu "ensisijainen" ... hmm
Old 7 marraskuu 2008, 08:47
Rahoittajien ryhmän

Default Dual boot auttaa - ubuntu asennettu, nyt lisäämällä näköala

Anteeksi, olen hieman sekaisin täällä. Haluan saada se suoraan.

(a) sinulla on kaksi sisäistä HDDs
(b) yksi (A) on ensisijainen ja on Ubuntu sitä
(c) muu (B) on toissijainen ja haluat laittaa Vistan

Correct? Jos näin on, ottaa jäljennöksen menu.lst keskipitkällä, joka on luettavissa Vista.

Jos mahdollista, vaihda grub config siten, että käynnistyslatain on root-osio, ei MBR.

Poista A, tehdä B ensisijainen ja asentaa Vista. Jos tarpeen, käytä Ubuntu alustaa B NTFS-tai FAT32-etukäteen.

Asentaa Vistan ja saada grub4dos ja pura se.

Siirrä tiedosto grldr kyetä puuttumaan asema C:

Change your käynnistyskansiosta vaihtoehtoja lisäämällä uusi vaihtoehto:

[boot loader]
...
[operating systems]
c: \ grldr = "Grub"
...

Nyt kopioida menu.lst tiedosto omasta Ubuntu config kyetä puuttumaan C: ja muokata sitä niin se näyttää suunnilleen tältä:

otsikko vikaantuessaan - openSUSE 11.0 - 2.6.25.18-0.2
root (hd1, 1)
kernel / boot/vmlinuz-2.6.25.18-0.2-pae root = / dev/disk/by-id/usb-HTS54101_0G9AT00_503EA-0 :0-part2 showopts ide = nodma apm = off acpi = off noresume nosmp noapic maxcpus = 0 EDD = off x11failsafe
initrd / boot/initrd-2.6.25.18-0.2-pae

otsikko Windows
rootnoverify (hd0, 1)
chainloader (hd0, 0) +1

otsikko openSUSE usb
rootnoverify (hd1, 1)
chainloader (hd1, 1) +1

Kaivos on openSUSE mutta sinun tulee olla samanlaiset. Kaikki tapahtumat (hd0 nyt (hd1 luonnollisesti ensimmäinen vaihtoehto. Toinen menee takaisin ja saappaat Näköala ajaa. Kolmas saappaat grub käynnistyslatain on Ubuntu asemaan.

Reply

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.