![]() |
| |||||||
|
![]() |
| | Thread Tools |
|
| |||
| |||
| Hey Y'all, al Ubuntu geïnstalleerd op een eigen harde schijf, maar al heb ik een aparte schijf Ik heb geprobeerd de installatie van Vista op, geen comprendez! formatteren / partitioneren / etc, maar nog altijd zegt 'Windows kan niet installeren zich op deze partitie / harddisk' of zoiets. Nu, ik heb swap de HD's rond in de bios en probeerde het opnieuw, maar nog steeds geen beweging. wat maakt het tres vervelend is dat mijn Vista-dvd (voor een of andere reden), wordt gelezen sooo langzaam, dus het duurt ongeveer 15 mintues uit om hem in te krijgen om de partitie bit, zo niet langer. Een advies over wat doe ik verkeerd? Ik denk dat het iets te maken met een actieve of primaire partities? Alle harde schijven in de Vista-partitie manager werden als' primaire '... hmm |
|
| |||
| |||
| Sorry, ik ben een beetje verward hier. Laat me het recht. (a) u heeft twee interne HDDs (b) een (A) is de primaire en heeft Ubuntu op (c) de andere (B) wordt afgeleid en u wilt plaatsen op Vista Correct? Zo ja, neem een kopie van menu.lst op een medium dat leesbaar is van Vista. Indien mogelijk, de grub config zodat de bootloader op de root partitie, niet in de MBR. Verwijder A, B, primaire maken en installeren van Vista. Indien nodig, gebruik Ubuntu te formatteren B als NTFS of FAT32 vooraf. Vista installeren en krijg grub4dos en uitpakken. Verplaats het bestand grldr naar de hoofdmap van station C: Wijzig uw opstarten opties door het toevoegen van een nieuwe optie: [boot loader] ... [operating systems] c: \ grldr = "Grub" ... Nu kopieer je het menu.lst bestand van uw Ubuntu config naar de root van C: en bewerken, zodat het lijkt iets als dit: titel Failsafe - openSUSE 11.0 - 2.6.25.18-0.2 root (hd1, 1) kernel / boot/vmlinuz-2.6.25.18-0.2-pae root = / dev/disk/by-id/usb-HTS54101_0G9AT00_503EA-0 :0-part2 showopts ide = nodma apm = off acpi = off noresume nosmp noapic maxcpus = 0 EDD = off x11failsafe initrd / boot/initrd-2.6.25.18-0.2-pae titel Windows rootnoverify (hd0, 1) chainloader (hd0, 0) +1 titel openSUSE usb rootnoverify (hd1, 1) chainloader (hd1, 1) +1 Mine is openSUSE maar de uwe zullen lijken. Eventuele gevallen van (hd0 worden nu (hd1 natuurlijk in de eerste optie. Het tweede gaat terug en laarzen de Vista-station. De derde laarzen de GRUB boot loader op de Ubuntu-station.
__________________ Ik denk dat ik een handtekening, dus ik besta! Ik denk dat een hoger is heeft mij als een handtekening ... |
![]() |
|
Gelijkaardige Draden | ||||
| Draad | Thread Starter | Forum | Antwoorden | Last Post |
| Dual Boot Ubuntu Linux en Vista Nu Elke OS wordt niet geladen! | Blade110L | Linux & Alternative OS | 0 | 14 jun 2009 08:44 |
| Dual Booting Kubuntu en Vista met Vista geïnstalleerd 1e | Black Magic | Linux & Alternative OS | 1 | 27 mrt 2009 15:14 |
| Vraag over een Vista / Ubuntu dual boot | MJM | Linux & Alternative OS | 11 | 18 okt 2008 02:29 |
| Hulp bij dual booting vista / ubuntu met lojack software | pest79456 | Linux & Alternative OS | 3 | 12 okt 2008 09:39 |
| Hoe: Dual Boot Vista / XP the easy way | SocialWarfare | Windows besturingssystemen | 0 | 30 apr 2008 19:04 |
| Thread Tools | |
| |