![]() |
| |||||||
|
![]() |
| | Thread Tools |
|
| |||
| |||
| Hey y'all, allerede har Ubuntu installert på sin egen HDD, men om jeg har en egen stasjon Jeg har prøvd å installere Vista på, ingen comprendez! formatering / partisjonering / etc men likevel alltid sier "vinduer kan ikke installere seg selv på denne partisjonen / harddrive" eller somesuch. Nå, jeg skulle bytte til HD står rundt i bios og prøvd igjen, men fortsatt ingen bevegelse. hva gjør det tres irriterende er at min Vista DVD (eller annen grunn) leses sooo sakte, så tar det ca 15 mintues fra å sette den i å få til partisjonen bit, om ikke lenger. Noen råd om hva jeg gjør galt? Jeg antar det er noe å gjøre med aktiv eller primære partisjoner? Alle harddisker i Vista partition manager var merket "primær" ... hmm |
|
| |||
| |||
| Beklager, jeg er litt forvirret her. La meg få det rett. (a) du har to interne HDDs (b) en (A) er den viktigste og har Ubuntu på den (c) Det andre (B) er sekundære, og du vil ha Vista på Riktige? Hvis ja, ta en kopi av menu.lst på et medium som er lesbare fra Vista. Hvis mulig, endre grub config slik at oppstartslastingen er på root-partisjonen, ikke MBRen. Fjern A, gjør B primære og installere Vista. Hvis nødvendig, bruker Ubuntu til format B som NTFS eller FAT32 forhånd. Installere Vista og få grub4dos og pakke det. Flytte filen grldr til roten på stasjon C: Endre bootup valg ved å legge til et nytt alternativ: [boot loader] ... [operating systems] c: \ grldr = "grave" ... Nå kopiere menu.lst fil fra Ubuntu config til roten av C: og redigere den slik den ser ut omtrent slik: title Failsafe - openSUSE 11.0 - 2.6.25.18-0.2 root (hd1, 1) kernel / boot/vmlinuz-2.6.25.18-0.2-pae root = / dev/disk/by-id/usb-HTS54101_0G9AT00_503EA-0 :0-part2 showopts IDE = nodma APM = av ACPI = off noresume nosmp noapic maxcpus = 0 EDD = av x11failsafe initrd / boot/initrd-2.6.25.18-0.2-pae Tittel Windows rootnoverify (hd0, 1) chainloader (hd0, 0) +1 title openSUSE usb rootnoverify (hd1, 1) chainloader (hd1, 1) +1 Mine er openSUSE men din vil være lik. Eventuelle forekomster av (hd0 blir nå (hd1 selvfølgelig i det første alternativet. Den andre går tilbake og støvler Vista stasjonen. Den tredje støvler de grub oppstartslastingen på Ubuntu stasjonen.
__________________ Jeg tror jeg er en signatur derfor jeg eksisterer! Jeg tror en høyere som har meg som en signatur ... |
![]() |
|
| Hugseliste |
Lignende Tråder | ||||
| Tråd | Tråd startet | Forum | Svar | Siste innlegg |
| Dobbeltoppstart Ubuntu Linux og Vista Nå Any OS ikke lastes inn! | Blade110L | Linux og alternative OS | 0 | 14 juni 2009 08:44 |
| Dual oppstart Kubuntu og Vista med Vista installert 1ste | Black Magic | Linux og alternative OS | 1 | 27 mars 2009 15:14 |
| Spørsmålet om en Vista / Ubuntu dobbeltoppstart | MJM | Linux og alternative OS | 11 | 18 oktober 2008 02:29 |
| Hjelp med Dual oppstart vista / ubuntu med lojack programvare | pest79456 | Linux og alternative OS | 3 | 12 oktober 2008 09:39 |
| Hvordan: dobbeltoppstart Vista / XP på den enkle måten | SocialWarfare | Windows-operativsystemer | 0 | 30 april 2008 19:04 |
| Thread Tools | |
| |