![]() |
|
| |||
| |||
| Jag har nyligen installerat en dual boot med Windows Vista och XP det fungerade bra tills jag loggas ut från XP till Vista nu när jag försöker gå tillbaka till xp står NTLDR är skadad eller saknas. vänligen hjälp. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Om jag är rätt när tänker du hade XP redan är installerat och du har installerat Vista på en andra partition, om så är fallet vistas starthanterare har över skriftliga xp's Master Boot Record så xp inte kan hitta ntldr fil. Du kan prova en reparation installation av XP för att återställa detta ärende, om detta inte är möjligt om du kan komma åt dina XP-dokument via vista du kunde göra en ren installation av XP.
| |||
| |||
| Har u redas ut våra problem? |
|
| |||
| |||
| Försök att sätta in Windows XP-CD: CDROM och starta om datorn kommer du att bli uppmanad att trycka på valfri tangent för att starta installationen tryck Space bar. och välj sedan R = Reparation alternativ och sedan kopiera NTLDR filen från cd och klistra in det i Windows XP Drive. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Såg du det datum då den ursprungliga inlägg? ..... Jag tror att han kan ha sorterat det nu