mindre egenkapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > Windows-operativsystemer

Register

Dobbeltoppstart System

Reply

Thread Tools
Old 9th 2008 jan 11:55
New Member Group

Jeg har Win XP Pro 64 min C: Drive, og jeg har en annen stasjon på datamaskinen som er tom. Jeg ønsker å installere Win XP 32 på den andre stasjonen. Hvordan kan jeg oppnå dette. Jeg ønsker å kunne bruke begge systemer. Fordi Win XP 64 er ikke kompatibel med noen av mine programvare. Jeg ønsker å starte å vinne XP 64 og hvis jeg trenger også gå til xp 32.

ChuckII
Old 10th 2008 jan 17:56
Banned Group

du skrånende gjør at den eneste måten er emulatorer kan du bare starte på nytt hver gang

Min System: #

Prosessor (er):
Intel P4
Hovedkort:
ecs 915pla2
RAM-minne:
1GB
Graphics Card (s):
ATI Radeon x1050
Lydkort:
diamond Xtreme 7.1
Harddisk (er):
160GB
Optisk stasjon (er):
DVD-ROM Combo drive DVD + /-RW
Case / PSU:
antech/x-power585
Cooling:
air
Nettverk / Internett:
trådløst
Skjerm (er):
Philips 109b6 19 "CRT
Operating System (s):
Windows XP
Old 11th 2008, 11:48
MJM
Donor Group

Jeg er ikke sikker på hva cheesewheels prøver å si, så jeg har noen spørsmål til deg ChuckII.
Vil du ha en dobbeltoppstart, som ved oppstart av datamaskinen velger WinXP64 eller WinXP32?
Eller vil du alltid boot til WinXP64 og bare "bytte" over til WinXP32?
Det første tilfellet er ikke et problem, bare installere WinXP32 til andre HDD. Neste gang du starter opp, bør du har valget mellom 64 og 32 og 30sec tid til å velge.
Den andre saken er ikke så lett, men mulig via programmer som Microsofts Virtual PC eller VMWare (Player).
Jeg har aldri brukt MS løsning, men kan sofaen for VMWare, det eneste problemet er at dersom du ønsker en konstant bildet for å starte på nytt, må du opprette den med VMware Workstation. Det kan være freeware apps rundt for å gjøre dette, men jeg kunne ikke finne noen. Ellers du må gå gjennom Windows installeres hver gang.

Min System: Toshiba Satellite a200-28P

Prosessor (er):
Intel Core 2 Duo T8100
Hovedkort:
Mobile Intel PM965 Express Chipset
RAM-minne:
1024 + 2048MB DDR2 667
Graphics Card (s):
ATI HD 2600 XT
Lydkort:
Toshiba Bass Enhanced Sound System
Harddisk (er):
200 GB 5400RPM
Optisk stasjon (er):
DVD Super Multi
Case / PSU:
Satellitt a200 Series
Cooling:
Stock
Nettverk / Internett:
Intel 4965AGN
Skjerm (er):
15.4 "1280 x800 Toshiba TruBrite
Operating System (s):
Windows Vista SP1 / Fedora i386
Old 11th 2008, 18:28
Medlem Group

MJM, lurer jeg på om Lilo ville ta seg av en dual boot på to forskjellige stasjoner.

ChuckII, vil du bruke både HDD for Windows eller ville du heller putte dem begge på samme stasjon.
Old 12th 2008, 06:07
MJM
Donor Group

Du trenger ikke Lilo siden hvis du installerer to Windows på forskjellige stasjoner de vil automatisk endre BOOT fil på C: \ å inkludere både oss, så ville jeg ikke tenke på det.
Old 12th 2008, 16:29
Banned Group

wow på ble jeg tenker mabye det ville være eaiser bruke emulatorer
Old 12th 2008, 19:25
Medlem Group

En emulator ville være et alternativ, men ikke alle vil ha to OS kjører samtidig.
Vent på ChuckII, se hva han ønsker å gjøre. Han sa at han ønsker en OS på hver stasjon, men han måtte ønske en emulator nå.
Old 18th 2008 jan 15:24
New Member Group

Takk for alle svarene. Beklager at jeg ikke har svart tidligere, er ute av byen.
Siden jeg sist postet jeg reformated og tok Win XP Pro 64 av mine systm og reinstallert Win XP Pro 32. Jeg har en tom HD og vil ha XP Pro 64 på den. Kan jeg bare støvel til stasjonen og installere 64. Jeg ønsker å starte opp for XP 32 første så hvis jeg vil også gå til 64. Er dette mulig.

Også når systemet støvlene hva vil det støvel også. Eller vil det gi meg et valg.

Jeg vil takke alle for det hjelpe i denne saken.

Takk på forhånd.

ChuckII
Old 18 januar 2008, 16:19
Donor Group

Spørsmålet - så hvis jeg skulle til å installere Vista på en annen harddisk med XP på min vanlige 80 GB, ville jeg ikke å rote rundt med en haug med konfigurasjonen stuff? Det ville bare gi meg en meny?

Min System: 日夏子

Prosessor (er):
Core 2 Duo E6400 2,13 -> 3.01ghz
Hovedkort:
MSI P6N SLI Platinum LGA 775
RAM-minne:
2GB Patriot Extreme Performance
Graphics Card (s):
PNY 8800GTS 320MB
Lydkort:
Sound Blaster Xtremegamer 7.1
Harddisk (er):
80 GB + 500 GB
Optisk stasjon (er):
2x SATA
Case / PSU:
Antec 900 +620 W Aerocool zeroDBA
Cooling:
4x 120mm Yate-Loon + 200mm toppen
Nettverk / Internett:
Qwest
Skjerm (er):
Dell 22 "S2209W (1920x1080)
Operating System (s):
Windows XP + 7
Old 18th 2008 jan 18:27
Donor Group

VistaBootPro er et hendig lite verktøy som gir deg litt ekstra, for eksempel velge standard-systemet og sette en nedtelling av nn sekunder før oppstart til standard. Dette gjør at du kan velge ikke standard OS, når det er nødvendig.
Du kan endre standard og tidsur til enhver tid også.

Jeg har brukt det for et godt noen måneder nå og det fungerer svært godt.

HTH

Min System: Hjem Bygg

Prosessor (er):
AMD 64 x 2 Dual Core 5200 + 2.60GHz
Hovedkort:
Asus M2V Rev 1.
RAM-minne:
4GB (3.25gb synlig)
Graphics Card (s):
NVIDIA GeForce 7300 GS
Lydkort:
5.1 Reatek On-styret
Harddisk (er):
250 GB SATA & 400gb SATA
Optisk stasjon (er):
Pioneer 110 x 2
Case / PSU:
Stock / 550w Silent
Cooling:
Stock
Nettverk / Internett:
10/100 Nic / 20MB Virgin Kabel
Skjerm (er):
Fujitsu Siemens 22 "TFT WS
Operating System (s):
Vista Ultimate x32/Windows 7 x64
Reply

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.