![]() |
|
| |||
| |||
| Jeg har Win XP Pro 64 min C: Drive, og jeg har en annen stasjon på datamaskinen som er tom. Jeg ønsker å installere Win XP 32 på den andre stasjonen. Hvordan kan jeg oppnå dette. Jeg ønsker å kunne bruke begge systemer. Fordi Win XP 64 er ikke kompatibel med noen av mine programvare. Jeg ønsker å starte å vinne XP 64 og hvis jeg trenger også gå til xp 32. ChuckII |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| du skrånende gjør at den eneste måten er emulatorer kan du bare starte på nytt hver gang
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Jeg er ikke sikker på hva cheesewheels prøver å si, så jeg har noen spørsmål til deg ChuckII.
Vil du ha en dobbeltoppstart, som ved oppstart av datamaskinen velger WinXP64 eller WinXP32? Eller vil du alltid boot til WinXP64 og bare "bytte" over til WinXP32? Det første tilfellet er ikke et problem, bare installere WinXP32 til andre HDD. Neste gang du starter opp, bør du har valget mellom 64 og 32 og 30sec tid til å velge. Den andre saken er ikke så lett, men mulig via programmer som Microsofts Virtual PC eller VMWare (Player). Jeg har aldri brukt MS løsning, men kan sofaen for VMWare, det eneste problemet er at dersom du ønsker en konstant bildet for å starte på nytt, må du opprette den med VMware Workstation. Det kan være freeware apps rundt for å gjøre dette, men jeg kunne ikke finne noen. Ellers du må gå gjennom Windows installeres hver gang. Min System: Toshiba Satellite a200-28P
|
|
| |||
| |||
| MJM, lurer jeg på om Lilo ville ta seg av en dual boot på to forskjellige stasjoner. ChuckII, vil du bruke både HDD for Windows eller ville du heller putte dem begge på samme stasjon. |
|
| |||
| |||
| Du trenger ikke Lilo siden hvis du installerer to Windows på forskjellige stasjoner de vil automatisk endre BOOT fil på C: \ å inkludere både oss, så ville jeg ikke tenke på det. |
|
| |||
| |||
| wow på ble jeg tenker mabye det ville være eaiser bruke emulatorer |
|
| |||
| |||
| En emulator ville være et alternativ, men ikke alle vil ha to OS kjører samtidig. ![]() Vent på ChuckII, se hva han ønsker å gjøre. Han sa at han ønsker en OS på hver stasjon, men han måtte ønske en emulator nå. |
|
| |||
| |||
| Takk for alle svarene. Beklager at jeg ikke har svart tidligere, er ute av byen. Siden jeg sist postet jeg reformated og tok Win XP Pro 64 av mine systm og reinstallert Win XP Pro 32. Jeg har en tom HD og vil ha XP Pro 64 på den. Kan jeg bare støvel til stasjonen og installere 64. Jeg ønsker å starte opp for XP 32 første så hvis jeg vil også gå til 64. Er dette mulig. Også når systemet støvlene hva vil det støvel også. Eller vil det gi meg et valg. Jeg vil takke alle for det hjelpe i denne saken. Takk på forhånd. ChuckII |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Spørsmålet - så hvis jeg skulle til å installere Vista på en annen harddisk med XP på min vanlige 80 GB, ville jeg ikke å rote rundt med en haug med konfigurasjonen stuff? Det ville bare gi meg en meny?
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| VistaBootPro er et hendig lite verktøy som gir deg litt ekstra, for eksempel velge standard-systemet og sette en nedtelling av nn sekunder før oppstart til standard. Dette gjør at du kan velge ikke standard OS, når det er nødvendig.