![]() |
|
| |||
| |||
| Jag har Win XP Pro 64 på min C: Kör, och jag har en annan enhet på min dator som är tom. Jag skulle vilja installera win xp 32 på den andra enheten. Hur kan jag uppnå detta. Jag vill kunna använda båda systemen. Eftersom win xp 64 är inte förenligt med några av mina program. Jag vill starta upp till Win XP 64 sedan om jag behöver också gå xp 32. ChuckII |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| du skränande göra att det enda sättet är emulatorer kan du bara starta om varje gång
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Jag är inte säker på vad cheesewheels försöker säga, så jag har några frågor till dig ChuckII.
Vill du ha en dual boot, som i vid uppstart av datorn välja WinXP64 eller WinXP32? Eller vill du alltid starta upp till WinXP64 och bara "växla" över till WinXP32? Det första fallet är inte en fråga bara installera WinXP32 till din andra hårddisken. Nästa gång du startar upp bör du kunna välja mellan 64 och 32 och 30sec Temne välja. Det andra fallet är inte så lätt, men möjligt via program som Microsofts Virtual PC eller VMWare (Player). Jag har aldrig använt MS lösning, men kan soffa för VMWare, det enda problemet är att om du vill ha en konstant bilden för att starta upp måste du skapa den med VMWare Workstation. Det kan finnas freeware apps runt för att göra detta, men jag kunde inte hitta någon. Annars skulle du behöva gå via Windows installeras varje gång. Mitt System: Toshiba Satellite A200-28p
|
|
| |||
| |||
| MJM, Jag undrar om lilo skulle ta hand om en dual boot på två olika enheter. ChuckII, vill du använda hårddisken för Windows eller skulle du inte lägga dem på samma enhet. |
|
| |||
| |||
| Du behöver inte LILO sedan om du installerar två Windows på olika enheter de kommer att automatiskt ändra BOOT fil på C: \ till att omfatta både oss, så jag inte skulle oroa sig för det. |
|
| |||
| |||
| wow på tänkte jag på mabye det skulle vara eaiser använda emulatorer |
|
| |||
| |||
| En emulator är ett alternativ men inte alla vill ha två OS körs samtidigt. ![]() Vänta på ChuckII, se vad han vill göra. Han sa att han vill ha ett operativsystem på varje enhet, men han kanske vill ha en emulator nu. |
|
| |||
| |||
| Tack för alla svar. Tyvärr har jag inte svarat tidigare varit bortrest. Sedan jag senast inlagda jag reformated och tog win xp pro 64 från min systm och ominstallerat win xp pro 32. Jag har en tom hd och vill sätta XP Pro 64 på den. Kan jag bara starta upp för att köra och installera 64. Jag skulle vilja starta upp alltför xp 32 första sedan om jag vill också gå till 64. Är detta möjligt. Även när systemet startar upp vad systemet kommer det att starta upp också. Eller kommer man att ge mig ett val. Jag vill tacka alla för det hjälp i denna fråga. Tack på förhand. ChuckII |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Fråga - så om jag skulle installera Vista på min andra hårddisk med XP på min vanliga 80 GB skulle jag inte ha att röra runt med en massa konfiguration grejer? Det skulle bara ge mig en meny?
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| VistaBootPro är ett behändigt litet verktyg som ger dig några extra alternativ, till exempel välja standard system och ställa in en nedräkning av nn sekunder före uppstart till standard. Detta låter dig att välja icke standard OS, när det krävs.
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Stämmer det att Windows Vista inte kan starta upp med operativsystem ... | ComputerRepairStpete | Windows-operativsystem | 1 | 5 oktober 2009 07:54 |
| Dual Boot Nu XP wont Boot NTLDR saknas | trayde | Windows-operativsystem | 4 | 18 mars 2009 07:07 |
| Dual boot? | Mooseknuckle | Windows-operativsystem | 3 | 28 august 2008 16:12 |
| Dual Boot Mac OS X på XP? | harryc | Linux & Alternativa OS | 9 | 26 februari 2008 04:16 |
| Dual boot | chrismorris730 | Windows-operativsystem | 4 | 13 februari 2008 16:56 |
| Thread Tools | |
| |