![]() |
|
|
|||
|
|||
|
Jag använder 98SE och vill installera XP på en annan enhet. Om jag installera Word på båda operativsystemen, kommer de båda att kunna komma åt dokumentet filer på en enda plats, eller kommer jag behöva för att få handlingen filerna kopieras så att varje OS kan komma åt dem separat?
|
|
|
|||||||||||||
|
|||||||||||||
|
Citat:
XP kommer att ta minst 1,5 GB ledigt utrymme på hårddisken och kräver en processor på minst 500 MHz och minne till omkring 256 att göra den ok. Jag säger ok inte rimligtvis eller snabb. Mitt System: #
|
|
|
|||
|
|||
|
Citat:
Second 10GBhard disk (som kommer att partitioneras), 500MB RAM, Celeron 2.4Ghz. Om jag installerar ord på båda systemen, kan jag få filerna Word-dokument i ett och samma ställe, t.ex. i en partition på den andra hårddisken? |
|
|
|||
|
|||
|
Citat:
Har du två fysiska hårddiskar? Du måste installera 98 första och kommer att betraktas som C: Du behöver en hårddisk stor nog att rymma både operativsystem på en enhet. Glöm 10GB enhet är det bara inte stor nog. |
|
|
|||
|
|||
|
Ja, jag redigering som du svarade!. Det finns två 10GB hårddisk, 98SE på en redan. 10GB är inte stor nog för XP?
|
|
|
|||
|
|||
|
Nyss återinläsa läns jag skrivit - det finns två enheter, men de är 40GB inte 10s
|
|
|
|||
|
|||
|
10GB skulle vara bra för 98SE och 10GB skulle vara bra för XP, men då måste man överväga program du kan installera plus jpeg filer, musik etc.
Om du hamnar i sfären av MPEG-filer på enheten / s kommer att fylla upp snabbare än en diskbänk med stickproppen i. Om du partitionera hårddiskar du förlorar några mb göra det. Det beror vad du vill göra med dem kompis. |
|
|
|||
|
|||
|
Ok i så fall skulle jag dela den första hårddisken på 10 GB för 98 och 30GB för XP.
Använd Othe fysiska disk för lagring. |
|
|
|||
|
|||
|
Citat:
Thanks mate - ledsen för förvirring. Jag kan lägga till data - doc, xls etc, på den andra enheten. Jag kan så småningom pensionera den 98. |
|
|
|||
|
|||
|
98 kommer att vara C:
XP kan E: Du kunde ha en mapp på den andra enheten kallas program kan du köra dem därifrån, men de kommer att installera på C-eller E beroende på var du vill skicka dem. Är du med mig? |