mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > Windows-operativsystem

Register

Dual uppstart Windows 7 RC och min nuvarande Windows XP

Reply

Thread Tools
Old 5 maj 2009, 02:31
Givargruppen

Default Dual uppstart Windows 7 RC och min nuvarande Windows XP

Hej,

Jag vill dual boot Windows 7 RC och min nuvarande Windows XP. Såvitt jag, om jag skapar en ny partition och installera Windows 7 på att det kommer att fungera bra som en dual boot rätt?

Eftersom RC ut precis som beta, om jag skulle ta bort Windows 7 från min hårddisk när den löper ut, skulle den skruvar upp? Jag har hört talas om saker som de bootmanager, men jag är inte så säker på vad det exakt innebär.

Och jag har läst på Microsoft Site när jag gick för att hämta den, sa att datorn skulle börja stänga varannan timme efter om löpt ut, eller något liknande. Om jag bara startat upp i XP och väntade tills Windows 7 släpps, skulle det påverka avstängning?

En sista fråga, jag kör XP 32bit. Spelar det någon roll om jag får 32bit eller 64bit Windows 7?

Tack.
Old 5 maj 2009, 03:47
Givargruppen

För: ja, antagligen inte om den nya starthanteraren avlägsnas ordentligt, ja, nej men du ska få 64-bitars.
"Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. "

Mitt System: 日夏子

Processor (s):
Core 2 Duo E6400 2,13 -> 3.01ghz
Moderkort:
MSI P6N SLI Platinum LGA 775
RAM Minne:
2GB Patriot Extreme Performance
Grafikkort (s):
PNY 8800GTS 320MB
Ljudkort:
Sound Blaster Xtremegamer 7.1
Hårddisk (s):
80GB + 500GB
Optisk enhet (er):
2x SATA
Mål / PSU:
Antec 900 + 620W Aerocool zeroDBA
Kylning:
4x 120mm Yate-Loon + 200mm toppen
Nätverk / Internet:
Qwest
Monitor (s):
Dell 22 "S2209W (1920x1080)
Operating System (s):
Windows XP + 7
Old 5 maj 2009, 03:52
Givargruppen

Nå, hur en en gå riktigt avlägsna bootloader?
Oh och en om nedläggningar, min fråga förmodligen inte var formulerade rätt. Jag ville veta om mitt Windows XP skulle börja stänga, eller skulle det fortfarande vanligt med endast Windows 7 nedstängning.

Tack för svaret.
Old 5 maj 2009, 05:34
Givargruppen

Om du torka av 7 partition XP bootloader bör ta över, annars kan du bara pop i en Win XP-skivan och reparera det.

Nedläggningar kommer inte att påverka XP.
"Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. "
Old 5 maj 2009, 05:35
Givargruppen

Ok, tack.
Old 5 maj 2009, 08:32
Givargruppen

Såvitt jag vet officiella Proper Release av Win7 förväntas före Release Candidate utgången i alla fall, så om du bara använda den förrän det är släppt och du kommer att köpa en kopia, det ska inte ha någon betydelse vid alla.

Straight uppgradering är möjligt tror jag.

Mitt System: FordyPC

Processor (s):
Quad Q6600 Kentsfield 2.66 @ 3.45GHz
Moderkort:
Asus P5Q / L PRO (Intel P43, ICH10)
RAM Minne:
PNY XLR8 4GB @ 1066MHz
Grafikkort (s):
PNY nVidia GeForce 9400 GT 512MB
Ljudkort:
Hårddisk (s):
Seagate HDBarracuda 1x 1TB 1x 250GB
Optisk enhet (er):
LG (HD) GGCH20L / LG GH22NP20AUAA50B
Mål / PSU:
Antec Sonata III & Earthwatts 500W
Kylning:
Lager
Nätverk / Internet:
Gigabit LAN, FireWire och WG111v2
Monitor (s):
2 x Acer P193WAd
Operating System (s):
XP PRO x86/XP PRO x64/Win7 RC1 x64
Old 5 maj 2009, 22:59
Givargruppen

^ Det är sant, men man vet ju aldrig om de stöter på problem, de kan inte släppa i tid. Mycket osannolikt dock.

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Hur avinstallerar jag Windows 2000 från Dual Uppstart System regedit57 Windows-operativsystem 2 23 augusti 2009 04:15
Jag behöver hjälp - PC Inte Uppstart i Windows florinp7487 Windows-operativsystem 9 2 maj 2009 15:40
Windows XP Ej Uppstart jaybob275 Windows-operativsystem 1 10 november 2008 17:26
Förebyggande Windows / PC uppstart robbiecom General Software Chat 4 27 august 2007 06:49
Dual Uppstart (Ubuntu och Windows XP) Liam Linux & Alternativa OS 1 29 juli 2007 01:52
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.