mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > Windows-operativsystem

Register

Allt kraschar

Reply

Thread Tools
Old 9:e Sep 2007, 04:54
mykul
Gästens

Mycket slumpmässiga problem, precis börjat uppstår ur det blå, jag inloggad och ett meddelande verkade där rundll som APP hade stött på ett problem och som behövs för att avsluta. Jag klickade inte på Skicka. Explorer.exe sedan enecountered ett problem och som behövs för att avsluta. Jag klickade Dont Skicka. Sedan ingenting. Jag tryckte på Ctrl-Alt-Delete och gissa vad ... Windows Task Manager hade stött på ett problem och ... du får bilden. Kan någon hjälpa?
Old 9:e Sep 2007, 05:25
Givargruppen

Detta är förmodligen ett problem med registret. Det kan förvisso vara orsakade av vissa spionprogram eller för mycket.

Har du några anti-spyware/ad-aware apps på datorn?

Vad betyder bara att starta om datorn göra först?

-Kanoakavirus

Mitt System: Zoomy

Processor (s):
E8400@3.6ghz (400x9) @ 1.15v
Moderkort:
Asus P5K Premium
RAM Minne:
2GB Dominator 8500
Grafikkort (s):
BFG 8800GT
Ljudkort:
Xfi Extremegamer
Hårddisk (s):
3.35TB ext lagring. 2TB int lagring
Optisk enhet (er):
LG GGC H20L
Mål / PSU:
Enermax 720w
Kylning:
AC7
Nätverk / Internet:
Monitor (s):
245b, 931B (Samsung)
Operating System (s):
Vista 32p
Old 9:e Sep 2007, 05:37
mykul
Gästens

Citat:
Ursprungligen postat av alex View Post
Detta är förmodligen ett problem med registret. Det kan förvisso vara orsakade av vissa spionprogram eller för mycket.

Har du några anti-spyware/ad-aware apps på datorn?

Vad betyder bara att starta om datorn göra först?
Returnerar samma fel. I felsäkert läge datorn är bra, vilket leder mig att tro att det skulle kunna vara en drivkraft problemet, men problemet började i dag.
Old 9:e Sep 2007, 05:52
Givargruppen

Du har rätt, det kan vara förarrelaterade.

Om problemet är registret kan det vara något samband.

I'm gonna get Evilfantasy på den här, han är mer erfaren än jag på denna typ av fråga.

Ta med mig så ska jag kontakta honom.

-Kanoakavirus
Old 9:e Sep 2007, 05:58
mykul
Gästens

Citat:
Ursprungligen postat av alex View Post
Du har rätt, det kan vara förarrelaterade.

Om problemet är registret kan det vara något samband.

I'm gonna get Evilfantasy på den här, han är mer erfaren än jag på denna typ av fråga.

Ta med mig så ska jag kontakta honom.
Tack Alex, betyder mycket!
Old 9:e Sep 2007, 09:10
Moderator-gruppen

Har du sprang spyware / virus söker? Från vad jag har alltid sett det här är (i brist på ett bättre ord) en kryptisk eller generiska felmeddelande. Precis som Alex sa kan ett obegränsat antal saker. Har du installerat något på sistone? Felsökning att "prova" och smala ner det är det enda att göra. Har du din XP CD?

Old 9:e Sep 2007, 09:54
mykul
Gästens

Citat:
Ursprungligen postat av evilfantasy View Post
Har du sprang spyware / virus söker? Från vad jag har alltid sett det här är (i brist på ett bättre ord) en kryptisk eller generiska felmeddelande. Precis som Alex sa kan ett obegränsat antal saker. Har du installerat något på sistone? Felsökning att "prova" och smala ner det är det enda att göra. Har du din XP CD?
Tja jag har en del nyheter som utesluter ett virus problem. Jag sprang en nummerupplysningstjänster återställa läget på starta upp vilket gav mig Felsäkert läge med alla funktioner i normala fönster. Jag ska försöka virus söker när jag är tillbaka på maskinen. Nope, inte installerat något på sistone, och ja jag har min XP CD.
Old 9:e Sep 2007, 10:02
Administrator Group

Windows reparation fixar alla dessa reg slags frågor.

Mitt System: Hybr! D

Processor (s):
AMD Turion 64 X2 TL-64 2.2GHz
Moderkort:
HP nForce 560
RAM Minne:
2GB DDR2 PC2-5300
Grafikkort (s):
Nvidia 7150M Flygburet Integrerad
Ljudkort:
5.1 Ombord Integrerad
Hårddisk (s):
250GB 5400RPM SATA300
Optisk enhet (er):
18x CD / DVDRW-DL ATA
Mål / PSU:
Lager HP
Kylning:
Lager HP
Nätverk / Internet:
10/100 Nic / 10 MB Virgin Cable
Monitor (s):
17 "WXGA + HD BrightView Widescreen
Operating System (s):
Windows 7 Ultimate 32Bit
Old 9:e Sep 2007, 10:04
Moderator-gruppen

Du kan prova att köra chkdsk. Det kommer att göra underverk ibland.

Old 9:e Sep 2007, 10:14
mykul
Gästens

Citat:
Ursprungligen postat av evilfantasy View Post
Du kan prova att köra chkdsk. Det kommer att göra underverk ibland.
Och att göra detta kan jag starta en kommandotolk i felsäkert läge? Det har varit åldrar, eftersom jag gjorde en chkdsk
Reply

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.