mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > Windows-operativsystem

Register

Explorer.exe och Dr Watson EFTERSNACK debugger problem

Reply

Thread Tools
Old 18 December 2008, 11:08
Givargruppen

Jag har problem med min dator sedan jag fick nya saker (de saker i min profil) och de problem jag har, är att ibland, ett fel kommer upp säger antingen "explorer.exe har stött på ett fel och måste nära "eller" Dr Watson EFTERSNACK debugger har uppstått ett fel och måste avslutas "De flesta av de Temne de råkar tillsammans, men kan i valfri ordning, men den andra en oftast när jag har skickat felrapporten.

I grund och botten vill jag veta om någon vet vad som är fel, jag tror inte att det är en malware problem eftersom jag har haft problem nästan från den dag jag installerade Windows, men jag kör genom malware avlägsnande tråd, och kommer att publicera loggarna när de skapas.

Som när det händer kan man när som helst, utan jag verkligen gör något (som jag kan minnas i alla fall), men en hel del av tiden är det antingen när jag trycker på start (Start-menyn visas inte alls, fel kommer upp istället), eller så är det när jag högerklickar på en fil (igen, ingen meny)

Om någon mer info behövs, jag gör med bästa för att svara.

Tack

Mitt System: Första OC

Processor (s):
Intel E2180@2.85
Moderkort:
Gigabyte GA-P35-DS3L
RAM Minne:
2x1GB OCZ PC2-9200 Reaper CL5
Grafikkort (s):
Gainward ATI 3850
Ljudkort:
ombord
Hårddisk (s):
Seagate Barracuda 7200.7 120GB
Optisk enhet (er):
HITACHI DVD-ROM GD-2500
Mål / PSU:
Corsair VX450
Kylning:
AC freezer7 Pro, 2x80mm, 1x90mm, 1x120mm
Nätverk / Internet:
ombord / förment 10Meg virgin kabel
Monitor (s):
Viewsonic Vx922; Viewsonic VE702m
Operating System (s):
XP Home
Old December 28, 2008, 19:13
Ledamot Gruppen

försök köra memtest http://www.memtest.org/ (sorry om im inte tillåtet att posta länkar im ny)
ibland RAM kan orsaka problem som denna
Reply

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.