mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > Windows-operativsystem

Register

Det gick inte att uppdatera Windows

Reply

Thread Tools
Old 26 december 2008, 13:51
Ledamot Gruppen

Default Det gick inte att uppdatera Windows

Jag har nyligen fick veta att uppdatera mitt Vista aktiverat laptop som är bra. När jag försökte göra det sägas att jag var tvungen att installera en uppdatering för Windows Update (Hur ironiskt jag trodde) så jag klickade på "OK" och gjorde det möjligt för drift genom UAC och väntade ett tag men det fortsätter att säga att installationen misslyckades med koden 800B0100 och Microsoft hjälper systemet är fortfarande lika värdelös som tidigare.

Någon hjälp skulle vara bra, jag gillar att hålla min laptop aktuell!
Old 26 december 2008, 14:04
Moderator-gruppen

Har du sett denna sida? http://support.microsoft.com/kb/947366

Old 26 december 2008, 14:22
Ledamot Gruppen

Jag hämtade Vista Update Readiness verktyg och dess tänkta att installera just nu, kommer att låta dig veta hur det går.

* uppdatering * Det verkar hänga vid installation .. några idéer?
Old 26 december 2008, 15:45
Givargruppen

Gå till Windows Update manuellt genom Clicky länken på din Start / Program menyn. Använd INTE firefox eller andra webbläsare. Följ instruktionerna där och glömma din automatisk uppdatering sak till här. Det är ett problem, jag har 5 datorer i en kort tid med denna sak, men det kommer att arbeta sig ut. Dessutom föreslår jag att du vrider UAC thingie OFF.
Old 26 december 2008, 16:13
Ledamot Gruppen

Det gjorde hjälpa mycket. Det bara säger att söka efter uppdateringar sedan rött och ger mig en felkod som är så mycket användning som grädde slice. Man säger att jag inte har gjort en uppdatering sökning innan. Jag försökte gå på Windows Update-webbplats i IE men det sägs göra det via Start-menyn.

Hur svårt kan det vara att uppdatera sprängt sak!
Old 26 december 2008, 16:18
MJM
Givargruppen

Jag rekommenderar inte att vrida UAC off, men det är bara för att jag inte kan mäta hur kan killen är framgångsrikt arbetar med datorer.

Mitt System: Toshiba Satellite A200-28p

Processor (s):
Intel Core 2 Duo T8100
Moderkort:
Mobile Intel PM965 Express Chipset
RAM Minne:
1024 + 2048MB DDR2 667
Grafikkort (s):
ATI HD 2600 XT
Ljudkort:
Toshiba Bass Enhanced Sound System
Hårddisk (s):
200 GB 5400RPM
Optisk enhet (er):
DVD Super Multi
Mål / PSU:
Satellite A200-serien
Kylning:
Lager
Nätverk / Internet:
Intel 4965AGN
Monitor (s):
15.4 "1280 x800 Toshiba TruBrite
Operating System (s):
Windows Vista SP1 / Fedora i386
Old 26 december 2008, 16:20
Ledamot Gruppen

Hårdvara jag kan göra, XP jag kan göra, Vista bara verkar göra allt för långa och komplicerade. Du kan ge mig en guide om du vill, jag är behöriga för att följa några bra instruktioner, men jag lämnar UAC påslagen eftersom den inte irritera mig och det är tänkt att bli säkrare
Old 26 december 2008, 17:04
Moderator-gruppen

Jag är inte säker på att det är relaterat, men det fungerade för mig i det förflutna. Lägg till Windows Update för tillförlitliga webbplatser.

>> Klicka här <<

Old 27 december 2008, 02:28
Ledamot Gruppen

Det som redan är ..
Bara försökte installera Vista SP2 och jag har samma fel. Jag tror inte att jag har manipulerats något att dela upp det ändå ..
Old 27 december 2008, 03:57
Givargruppen

Vista SP2? Jag minns inte att ett ........
Reply

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.