![]() |
|
| |||
| |||
| Jag har nyligen fick veta att uppdatera mitt Vista aktiverat laptop som är bra. När jag försökte göra det sägas att jag var tvungen att installera en uppdatering för Windows Update (Hur ironiskt jag trodde) så jag klickade på "OK" och gjorde det möjligt för drift genom UAC och väntade ett tag men det fortsätter att säga att installationen misslyckades med koden 800B0100 och Microsoft hjälper systemet är fortfarande lika värdelös som tidigare. Någon hjälp skulle vara bra, jag gillar att hålla min laptop aktuell! |
|
| |||
| |||
| Har du sett denna sida? http://support.microsoft.com/kb/947366 |
|
| |||
| |||
| Jag hämtade Vista Update Readiness verktyg och dess tänkta att installera just nu, kommer att låta dig veta hur det går. * uppdatering * Det verkar hänga vid installation .. några idéer? |
|
| |||
| |||
| Gå till Windows Update manuellt genom Clicky länken på din Start / Program menyn. Använd INTE firefox eller andra webbläsare. Följ instruktionerna där och glömma din automatisk uppdatering sak till här. Det är ett problem, jag har 5 datorer i en kort tid med denna sak, men det kommer att arbeta sig ut. Dessutom föreslår jag att du vrider UAC thingie OFF. |
|
| |||
| |||
| Det gjorde hjälpa mycket. Det bara säger att söka efter uppdateringar sedan rött och ger mig en felkod som är så mycket användning som grädde slice. Man säger att jag inte har gjort en uppdatering sökning innan. Jag försökte gå på Windows Update-webbplats i IE men det sägs göra det via Start-menyn. Hur svårt kan det vara att uppdatera sprängt sak! |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Jag rekommenderar inte att vrida UAC off, men det är bara för att jag inte kan mäta hur kan killen är framgångsrikt arbetar med datorer.
| |||
| |||
| Hårdvara jag kan göra, XP jag kan göra, Vista bara verkar göra allt för långa och komplicerade. Du kan ge mig en guide om du vill, jag är behöriga för att följa några bra instruktioner, men jag lämnar UAC påslagen eftersom den inte irritera mig och det är tänkt att bli säkrare |
|
| |||
| |||
| Jag är inte säker på att det är relaterat, men det fungerade för mig i det förflutna. Lägg till Windows Update för tillförlitliga webbplatser. >> Klicka här << |
|
| |||
| |||
| Det som redan är .. Bara försökte installera Vista SP2 och jag har samma fel. Jag tror inte att jag har manipulerats något att dela upp det ändå .. |
|
| |||
| |||
| Vista SP2? Jag minns inte att ett ........ |