![]() |
|
|||||||
|
![]() |
|
|
Thread Tools |
|
|
|||
|
|||
|
Jeg har for nylig bygget en pc ved hjælp af de anførte punkter:
Bundkort: MSI K9MM-V Processor: AMD Sempron 3400 + 1.8GHz Socket AM2 L2 256KB HDD: Maxtor STM340211AS 40GB 7200RPM SATAII 2MB Cache - OEM DVD: NEC Optiarc AD-7170S-0B 18x DVD ± RW / DL / RAM Serial ATA Black - OEM Jeg kommer til at indlæse XP Pro SP2 ved at indtaste BIOS og vælge CDROM som min præference boot. Jeg kontrollere, at HDD og DVD-drev er blevet anerkendt, som de gør. Men som jeg gemme CMOS og prøve at starte op fra cd Jeg får en fejlmeddelelse; DISK BOOT UNDLADELSE, INSERT SYSTEM DISK og tryk på ENTER. Ive forsøgt hver kombination jeg kan tænke på i bios, ændrede jumpere rundt på harddisken, selv prøvet at bruge en IDE CDROM-drevet for at starte fra, at alle forsøg på retur med samme besked. En ting jeg synes, det måtte være, når jeg indtaste Standard CMOS features, den SATA HDD og DVD-drev er placeret i IDE-kanal 1 og 2 respektfuldt, har disse behov for at være i Kanal 0? Jeg ved ikke, hvordan du gør dette. Enhver hjælp vil blive meget værdsat som jeg har helt løber tør for ideer? Kind Regards |
|
|
||||||||||||
|
||||||||||||
|
En PC vil starte fra cd uden harddiske, så det er ikke dem der forårsager problemet.
|
|||
|
|||
|
cheers Dave,
ive prøvet et andet cd-drev, og anden boot CD's. im begynder at føles som ive dækket alle de baser?!? |
|
|
|||
|
|||
|
Prøv med netop den cd-rom sat i.
Sørg for, at drevet er påvist i BIOS. Et spørgsmål skulle poppe op og beder dig om at starte op fra cd. Også være opmærksom på muligheden for at trykke på en F-tasten for at vælge opstartsenhed. |