![]() |
| |||||||
|
![]() |
| | Thread Tools |
|
| |||
| |||
| Ik heb onlangs een pc gebouwd met behulp van de vermelde items: Mainboard: MSI K9MM-V Processor: AMD Sempron 3400 + 1.8GHz Socket AM2 L2 256KB HDD: Maxtor STM340211AS 40GB 7200RPM SATAII 2MB cache - OEM DVD: NEC Optiarc AD-7170S-0B 18x DVD ± RW / DL / RAM Serial ATA Zwart - OEM Ik kom te laden XP Pro SP2 door de bios en het kiezen van CDROM als mijn voorkeur opstarten. Ik controleer dat de HDD en DVD drive zijn opgenomen, die ze doen. Maar zoals ik sla de CMOS-en proberen te booten vanaf de cd krijg ik een foutmelding; DISK BOOT FAILURE, INSERT SYSTEM DISK AND PRESS ENTER. Ive probeerde elke combinatie die ik kan bedenken in de bios, veranderde de jumpers rond op de harde schijf, zelfs geprobeerd met behulp van een IDE-cd-rom-station te starten, alle pogingen terugkeren met dezelfde boodschap. Een ding dat ik denk dat het zou kunnen zijn, toen ik de standaard CMOS-functies, de SATA harde schijf en dvd-station zijn geplaatst in IDE-kanaal 1 en 2 respectvol, doe deze moeten in Kanaal 0? Ik weet niet hoe u dit moet doen. Alle hulp wordt zeer gewaardeerd zoals ik al helemaal uitgeput van ideeën? Met vriendelijke groet |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Een pc opstarten vanaf CD met geen harde schijven dus is het niet ze het probleem veroorzaakt.
| |||
| |||
| cheers Dave, ive geprobeerd een ander cd-station en andere boot-cd's. im begint te voelen ive vallen alle grondslagen?!? |
|
| |||
| |||
| Probeer met de CD-Rom aangesloten inch Zorg ervoor dat het station wordt gedetecteerd in de BIOS. Een vraag moet pop-up en vragen u te starten vanaf cd. Kijk ook uit voor de mogelijkheid om op een F-toets om te selecteren opstartapparaat. |