![]() |
| |||||||
|
![]() |
| | Thread Tools |
|
| |||
| |||
| Jeg har nylig bygget en PC ved hjelp av de oppførte elementene: Hovedkortet: MSI K9MM-V Prosessor: AMD Sempron 3400 + 1.8GHz Socket AM2 L2 256KB HDD: Maxtor STM340211AS 40 GB 7200RPM SATAII 2MB Cache - OEM DVD: NEC Optiarc AD-7170S-0B 18x DVD ± RW / DL / RAM Serial ATA Black - OEM Jeg kommer til å laste XP Pro SP2 ved å gå inn i BIOS og velge CDROM som min preferanse støvel. Jeg merker at HDD og DVD-stasjon har blitt anerkjent som de gjør. Men som jeg lagre CMOS, og prøve å starte fra CD-Jeg får en feilmelding; DISK BOOT FEIL, INSERT SYSTEM DISK og trykk ENTER. Ive forsøkt alle kombinasjoner jeg kan tenke på i BIOS, endret jumpers rundt på HDD, selv forsøkte å bruke en IDE CD-ROM-stasjonen for å starte fra, alle forsøk retur med samme melding. En ting jeg tror det kan være, når jeg skriver inn Standard CMOS egenskaper, SATA HDD og DVD-stasjon er plassert i IDE-kanal 1 og 2 respectfully, gjør disse må være i Channel 0? Jeg vet ikke hvordan du gjør dette. Hjelp vil være mye verdsatt så har jeg helt tom for ideer? Vennlig hilsen |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| En PC vil starte fra CD uten harddisker så det er ikke dem forårsaker problemet.
| |||
| |||
| jubelropet dave, Ive forsøkt en annen CD-stasjonen, og andre boot CD's. im begynner å føle at Ive dekket alle baser?? |
|
| |||
| |||
| Prøv med bare CD-ROM plugget i. Kontroller at stasjonen er oppdaget i BIOS. Et spørsmål bør komme opp og ber deg om å starte fra CD. Også se etter alternativet for å trykke en F-tasten for å velge boot enhet. |