mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > Windows-operativsystem

Register

Mappalternativ Funktionshindrade - HP Pavilion Notebook DV1000 med Windows XP (SP2)

Reply

Thread Tools
Old 9 Mars 2009, 05:34
New Member Group

Default Mappalternativ Funktionshindrade - HP Pavilion Notebook DV1000 med Windows XP (SP2)

Jag har en HP Pavilion Notebook, dv 1000 med XP (SP-2) OS. I Mappalternativ enda möjligheten att "inte visa dolda mappar", finns tillgänglig. Hur kan jag aktivera visa dolda filen alternativ?
Klippa
Old 15 Mars 2009, 08:50
New Member Group

Default Mappalternativ Funktionshindrade - HP Pavilion Notebook DV1000 med Windows XP (SP2)

Bäste Dave Hybrid.
Jag kopplade en loggfil i Hijack här. Se om du kan hjälpa
Attached Thumbnails
Folder Options Disabled - HP Pavillion Notebook DV1000 with Windows XP (SP2)-screen-shot.jpg  
Old 15 Mars 2009, 23:57
Givargruppen

Gå till Registereditorn genom att köra regedit i rutan Kör.

Gå till den här knappen:

HKEY_CURRENT_USER \ Software \ Microsoft \ Windows \ Curre ntVersion \ Explorer \ Advanced

I den högra området, dubbelklicka dolda och ändra värdet till 1. Nu är du redo att gå. Kolla i din Verktyg-menyn om ändringarna har trätt i kraft.
"Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. "

Mitt System: 日夏子

Processor (s):
Core 2 Duo E6400 2,13 -> 3.01ghz
Moderkort:
MSI P6N SLI Platinum LGA 775
RAM Minne:
2GB Patriot Extreme Performance
Grafikkort (s):
PNY 8800GTS 320MB
Ljudkort:
Sound Blaster Xtremegamer 7.1
Hårddisk (s):
80GB + 500GB
Optisk enhet (er):
2x SATA
Mål / PSU:
Antec 900 + 620W Aerocool zeroDBA
Kylning:
4x 120mm Yate-Loon + 200mm toppen
Nätverk / Internet:
Qwest
Monitor (s):
Dell 22 "S2209W (1920x1080)
Operating System (s):
Windows XP + 7
Old 22 april 2009, 01:33
luq
Givargruppen

Jag vet inte om ovanstående är sant, men jag vet att det som:

HKEY_CURRENT_USER \ Software \ Microsoft \ Windows \ Curre ntVersion \ Policies \ Explorer

när du åker dit kan du se "nofolderoptions" ändra värdet till noll eller radera det. om det finns någonting där goto:

HKEY_LOCAL_MACHINE \ Software \ Microsoft \ Windows \ Curr entVersion \ Policies \ Explorer

ska du hitta det i en av de två platser, en gång du tar bort den och starta om datorn bör du kunna komma åt Mappalternativ igen, om inte ett virus som är verksamt som en slinga för att skapa nyckeln och sätt den till 1, då du måste bli av med viruset första använder kaspersky eller nod32 eller om du söker något gratis avg bör göra trick men jag är inte så säker.

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Sony Vaio VGN-sz47cn notebook - Inga CD-rom, hur gör jag för att installera Windows? fsraja Windows-operativsystem 1 26 maj 2009 06:44
Windows Vista Bsod Fel .. Vad har jag för alternativ simon1990 Windows-operativsystem 1 19 april 2009 12:11
Windows XP Mappalternativ cuttingplier Windows-operativsystem 3 29 december 2008 10:55
HP Pavilion dv9500 Notebook PC .... har problem ~ jimbeam Bärbara datorer, Mobiler & handdatorer 7 12 februari 2008 17:25
Mappalternativ Problem Charbo Virus, spionprogram och säkerhet 17 17 august 2007 10:27
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.