![]() |
|
| |||
| |||
| Min dator håller krascha. Jag får samma händelse-ID felkoder. Det enda jag sysslar med nu är Händelse-ID 10. Tyvärr har jag inte förstår instruktionerna på MS hjälp site lol. Kan någon tala om för mig vad tro göra? Lös problemet genom att köra ett script för att stoppa Händelse-ID 10 meddelanden. För att köra skriptet så här:
|
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Om du vill köra det bara att dubbelklicka på den. Om den öppnas i Anteckningar, du har inte bytt namn det ordentligt. Om du vill radera fel, jag antar att du bara behöver gå till Loggboken och tydlig sedan (Start - Kör (eller i vista sökrutan) eventvwr.msc ) Var kan du få dessa fel eller? Har de dyker upp? Har du omformaterad nyligen? Jag måste sova nu, men kommer att försöka hjälpa mer i morgon om inte någon annan har fler idéer under tiden.
|
| |||
| |||
| Tja det var konstigt. Jag höger klickade på den och den hade möjlighet att "öppna med" som något jag inte minns och anteckningsblock. Jag valde "något annat." Det blinkar med öppna kort och sedan avslutas. Så jag höger klickar på den igen och var början skulle vanligtvis "Öppna" Det sa något i stil med "kör som kommandoprompten." Återigen det blinkar med öppen och stängd så fort jag kunde inte läsa någonting. Så jag höger klickar på den igen och den här gången den enda öppna som "alternativ" Debatt ". Att tänka att jag hade gjort något fel, jag raderas filen och försökte återskapa den. Nu är det bara spara som "Test.VSB.TXT" Som tur vad jag gjorde ett av de första två gånger verkar ha fungerat. Jag har också räknat ut hur man skall gå igenom och ta bort min 14.000 plus fel, varningar och så vidare. Som ett resultat har jag slutat att krascha. Det tråkiga är att jag spenderat över 12 timmar att göra "saker" och jag är inte säker på att jag minns allt jag gjorde lol. |
|
| |||||||||||||
| |||||||||||||
| Citat:
Mitt System: Hem Bygg
|
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Problem Event Name: Bluescreen - Acer Aspire 5720 - Nyligen Reset | SkyAngel | Bärbara datorer, Mobiler & handdatorer | 0 | 22 november 2009 18:25 |
| Memtest Fel | CodeFreakC | Processorer, moderkort & RAM | 6 | 23 oktober 2009 04:49 |
| Gett upp Försöker Fix Errors.Please Hjälp. | taffyjenks | Windows-operativsystem | 2 | 28 juli 2009 01:52 |
| Windows 2008 DNS Fel Händelse-ID: 4007 | 7thson | Windows-operativsystem | 0 | 27 maj 2009 09:44 |
| Kör Temne Fel på XP HJÄLP! | smudge2977 | Windows-operativsystem | 3 | 21 november 2007 17:51 |
| Thread Tools | |
| |