![]() |
|
|
|||
|
|||
|
Jeg har et problem-Min PC er en Compaq Presario. Det er min 1. PC & jeg købte det om 4-5 år siden, da jeg havde brug for en grundlæggende pc for et kursus, jeg ønskede at gøre.
I sidste uge, efter at USB-kablet bliver løsrevet fra mit modem, min pc spontant genstartet, men kun ville starte i "fejlsikret tilstand". Efter adskillige forsøg på at genstarte i normal tilstand, jeg bed prik & efter udskiftningen af modem USB-kabel, besluttede at forsøge en "destruktiv Genstart". I'd gjort det to gange før, så andre end besværet med at skulle geninstallere det meste af min software, blev ikke forventer nogen problemer. Mit OS er 'Windows XP Home' & det er indbygget, så der ikke var nogen WXP disk der fulgte med min pc af sælgeren. Men når jeg har aktiveret "System Restore"-processen, det fortalte mig, at de filer, der kræves ikke længere var til rådighed. Heldigvis en ven havde givet mig en kopi af WXP Home nogen tid siden, så jeg var i stand til at geninstallere WXP & aktivere den ved hjælp af min egen aktiveringskode. Denne proces synes at være en succes. Det synes nu selv, at jeg har 2 eksemplarer af WXP installeret på min [D:] drev, der forårsager [D:] for at sende et flag fortæller mig min [D:] drev er nu næsten fuldt ud, da der er et maksimum på kun 3.42GB 's on [D:] drevet. [C:] drev har højst 33.8GB 's. Ikke blot er der problemet med 2 kopier af WXP på [D:] drev, men yderligere software anlæg placeres automatisk på [D:] drevet. I betragtning af, at [D:] drev er så lille, er det indlysende, at det ikke vil tage meget [eller noget andet] i vejen for nye anlæg. Mit modem software indlæses automatisk selv om [D:] uden mig, skal have mulighed for at browse til [C:] til at installere det andre steder. Desuden 'Tilføj og fjern programmer "viser kun den seneste installation af WXP & mit modem software. Ingen af de programmer på [C:] er anført, trods stadig synlige i [C:] 's Program Files. Start-menuen vises i begyndelsen af opstarten, tilbyder D: / / Windows XP eller C: / / Windows XP som muligheder for at vælge at starte fra (bare for at komplicere spørgsmål) imidlertid, at vælge de [C:] valgmulighed synes at blive beskadiget, da det kun tilbyder takkede linjer kører diagonalt hen over skærmen, så opstartsprocessen genstartes i en endeløs løkke. De [D:] indstilling er den eneste, der vil gå helt igennem til en succesfuld opstart. Er der nogen der har nogen ideer? Jeg er helt stumped & ville værdsætte nogens konstruktiv bistand. |
|
|
||||||||||||
|
||||||||||||
|
Det er en skam, du gik videre med en ny installation af XP, som du kan have været i stand til at udføre en reparation med din vens XP Disk.
Som det står nu, skal du unscramble ting. Din bedste chance ville være en ny installation af XP, men i begyndelsen af installationen, skal du slette alle eksisterende partitioner, så du står tilbage med bare utildelte rummet. Naturligvis vil dette tørre HDD, så noget, du er nødt til at holde skal bakkes op først. Mit system: Hjem Build
|
|
|
|||
|
|||
|
hey philthomas,
Tak for dit forslag. Hvordan kan jeg slette de partitioner? Jeg mindes ikke at se det som en mulighed, når jeg indsat XP disken. Jeg geninstalleret XP & jeg kun synes at have 1 forekomst af XP i D: Bortset nu mit problem er, at D: er standard partition & software jeg installere belastninger i D: Nogle software gør det muligt for mig at afsætte den til C: men annoyingly min mere vitalt software automatisk belastninger i D: Any suggestions? |
|
|
|||
|
|||
|
hey philthomas,
Tak for dit forslag. Hvordan kan jeg slette de partitioner? Jeg mindes ikke at se det som en mulighed, når jeg indsat XP disken. Jeg geninstalleret XP & jeg kun synes at have 1 forekomst af XP i D: Bortset nu mit problem er, at D: er standard partition & software jeg installere belastninger i D: Nogle software gør det muligt for mig at afsætte den til C: men annoyingly min mere vitalt software automatisk belastninger i D: Any suggestions?, |
|
|
|||
|
|||
|
Når du installerer XP, efter licensaftale, vil du støde på denne skærm:
![]() I din situation, vil det vise alle partititions, så du er nødt til at vælge hver partition, et ad gangen og bruge 'D' commmand som anført, at fjerne dem alle. Når du har fået drevet tilbage til ikke-partitionerede plads, kan du derefter gå videre med en frisk installation. HTH |
|
|
|||
|
|||
|
Jeg har bemærket overskriften øverst på den blå skærm, du viste, at det ledes XP Professional. Vil din løsning arbejde med XP Home
|
|
|
|||
|
|||
|
Jep ..... skal være præcis den samme.
|