mindere aandelenkarakter

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > Windows besturingssystemen

Register

Give Me Back My C: / / Drive!

Reply

Thread Tools
Old 15 jun 2009, 01:07
Nieuw Lid Fractie

Default Give Me Back My C: / / Drive!

Ik heb een probleem, Mijn PC is een Compaq Presario. Het is mijn 1e pc en kocht ik het over 4-5 jaar geleden, als ik nodig een PC voor een cursus die ik wilde doen.
Vorige week, nadat de USB-kabel wordt losgekoppeld van mijn modem, mijn pc spontaan opnieuw opgestart, maar zou pas van start gaan in 'Veilige modus'. Na talloze pogingen om opnieuw op te starten in de normale modus, beet ik de kogel & na de vervanging van de modem USB-kabel, besloten om te proberen een 'Droge Herstart'. Ik zou twee keer eerder gedaan, dus anders dan het ongemak van opnieuw de meeste van mijn software, werd niet verwacht dat alle problemen.
Mijn OS is Windows XP Home 'en het is ingebed, zodat er geen sprake was van WXP schijf meegeleverd met mijn PC door de verkoper. Echter, toen ik geactiveerd de 'System Restore-proces, hij vertelde me dat de bestanden die nodig waren niet meer beschikbaar. Gelukkig een vriend had me een kopie van WXP Home enige tijd geleden, dus ik was in staat om opnieuw WXP & activeren met behulp van mijn eigen code. Dit proces leek te zijn geslaagd. Het lijkt nu al, dat ik heb 2 exemplaren van WXP geïnstalleerd op mijn [D:] schijf, waardoor [D:] voor het verzenden van een vlag vertelt me mijn [D:] schijf is nu vrijwel volledig, want er is een maximum van slechts 3.42GB 's op [D:] schijf. [C:] schijf heeft een maximum van 33.8GB 's. Niet alleen is er het probleem van de 2 exemplaren van WXP op [D:] schijf, maar enige verdere software-installaties worden automatisch geplaatst op de [D:] schijf. Gezien het feit dat [D:] schijf is zo klein, het is duidelijk dat het niet veel [of iets anders] in de vorm van nieuwe installaties. Mijn modem software automatisch geladen zelf op [D] zonder mij krijgen de mogelijkheid om het browsen op [C] te installeren elders.
Bovendien, 'Add & Remove Programs' toont alleen de meest recente installatie van WXP & mijn modem software. Geen van de programma's op [C:] zijn opgenomen, ondanks de nog steeds zichtbaar in [C:] 's Program Files.
De start-menu getoond aan het begin van het opstarten, biedt D: / / Windows XP of C: / / Windows XP als opties te kiezen om van op te starten (alleen voor de zaken), maar de keuze van de [C:] optie lijkt te worden beschadigd, omdat zij alleen gekartelde lijnen loopt diagonaal over het scherm, dan is de boot proces start opnieuw in een eindeloze lus. De [D:] optie is de enige die gaan tot aan een succesvol opstarten.
Heeft iemand enig idee heeft? Ik ben volledig stumped & zou iemand de constructieve hulp.
Old 15 jun 2009, 02:17
Donor Groep

Het is jammer dat je ging verder met een nieuwe installatie van XP, zoals u wellicht had kunnen uitvoeren van een reparatie aan uw vriend XP schijf.
Zoals het nu staat, moet je ontleden dingen.

Uw beste weddenschap zou een nieuwe installatie van XP, maar aan het begin van de installatie, u alle bestaande partities, zodat u blijven zitten met alleen niet-toegewezen ruimte. Uiteraard zal dit veeg de HDD, dus alles wat je nodig hebt om te worden ondersteund eerste.

Mijn Systeem: Home Bouw

Processor (s):
AMD 64 x 2 Dual Core 5200 + 2.60GHz
Moederbord:
Asus M2V REV 1.
RAM Geheugen:
4gb (3.25gb zichtbaar)
Graphics Card (s):
NVIDIA GeForce 7300 GS
Sound Card:
5.1 Reatek On-Board
Hard Drive (s):
250 GB SATA & 400GB SATA
Optische Drive (s):
Pioneer 110 x 2
Case / PSU:
Voorraad / 550W Silent
Koeling:
Voorraad
Netwerk / Internet:
10/100 Nic / 20MB Virgin Kabel
Monitor (s):
Fujitsu Siemens 22 "TFT WS
Operating System (s):
Vista Ultimate x32/Windows 7 x64
Old 19 juni 2009, 19:30
Nieuw Lid Fractie

hey philthomas,
dank voor uw suggestie. Hoe verwijder ik de partities? Ik kan mij niet herinneren dat zien als een optie als ik ingevoegd de XP-schijf.
Ik reinstalled XP & i alleen lijkt te hebben 1 exemplaar van XP in D: Behalve nu mijn probleem is dat D: is de standaard partitie & software installeer ik laadt in D: Sommige software kan ik de verdeling ervan naar C: hinderlijk, maar mijn meer vitale software automatisch laadt in D: Eventuele suggesties?
Old 19 juni 2009, 19:32
Nieuw Lid Fractie

hey philthomas,
dank voor uw suggestie. Hoe verwijder ik de partities? Ik kan mij niet herinneren dat zien als een optie als ik ingevoegd de XP-schijf.
Ik reinstalled XP & i alleen lijkt te hebben 1 exemplaar van XP in D: Behalve nu mijn probleem is dat D: is de standaard partitie & software installeer ik laadt in D: Sommige software kan ik de verdeling ervan naar C: hinderlijk, maar mijn meer vitale software automatisch laadt in D: Eventuele suggesties?,
Old 20 juni 2009, 03:14
Donor Groep

Wanneer u XP, na de licentie-overeenkomst, zult u dit scherm:

In uw situatie, dan zal alle partities, dus moet u elke partitie, een op een tijd en gebruik de 'D' commmand zoals vermeld, om ze allemaal.
Wanneer heb je de drive terug naar niet-gepartitioneerde ruimte, kunt u vervolgens met een verse installatie.

HTH
Old 20 juni 2009, 03:45
Nieuw Lid Fractie

Ik zie de rubriek aan de bovenkant van het blauwe scherm is gebleken dat dit wordt geleid XP Professional. Zal uw oplossing werkt met XP Home
Old 20 juni 2009, 05:26
Donor Groep

Yep ..... moet precies hetzelfde.
Reply

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.