mindre egenkapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > Windows-operativsystemer

Register

Gi meg tilbake My C: / / Kjør!

Reply

Thread Tools
Old 15 juni 2009, 01:07
New Member Group

Default Gi meg tilbake My C: / / Kjør!

Jeg har et problem-Min PC er en Compaq Presario. Det er min 1ste PC og jeg kjøpte den ca 4-5 år siden, så jeg trengte en grunnleggende PC på et kurs jeg ønsket å gjøre.
Forrige uke, som følge av USB-kabelen bli løsrevet fra modemet, min PC spontant gjenstartet, men vil bare starte i sikkermodus. Etter flere forsøk på å starte på nytt i normal modus, i bit punktet og etter utskifting av modem USB-kabel, besluttet å prøve en "ødeleggende Start". Jeg ville gjort dette to ganger før, så andre enn bryet med å måtte installere det meste av min programvare, var ikke ventet noen problemer.
Mitt OS er Windows XP Home "og det er lagt slik at det ikke var WXP platen som fulgte med min PC ved leverandøren. Men når jeg aktivert "System Restore"-prosessen, den fortalte meg at filene kreves ikke lenger var tilgjengelige. Heldigvis en venn hadde gitt meg en kopi av WXP Hjem for en tid siden, så jeg var i stand til å installere WXP & aktivere den med min egen aktiveringskoden. Dette syntes å være vellykket. Det synes nå skjønt at jeg har 2 eksemplarer av WXP installert på min [D:] stasjon forårsaker [D:] å sende opp et flagg fortelle meg [D:] stasjon er nå nesten full, det er maksimalt bare 3.42GB er på [D:] stasjonen. [C:] stasjonen har maksimum 33.8GB 's. Ikke bare er det problemet med 2 kopier av WXP på [D:] stasjonen, men noe mer programvareinstalleringer blir automatisk plassert på [D:] stasjonen. Gitt at [D:] stasjon er så liten, er det åpenbart at det ikke vil ta mye [eller noe annet] i veien for nye installasjoner. Modemet programvare automatisk lastet seg på [D:] uten meg blir gitt muligheten til å bla til [C:] for å installere det andre steder.
I tillegg "Legg til / fjern programmer" viser bare den nyeste installasjonen av WXP & modemet programvare. Ingen av programmene på [C:] er oppført, til tross for fortsatt å være synlig i [C:] 's Program Files.
Start-menyen vises i begynnelsen av oppstarten, tilbyr D: / / Windows XP eller C: / / Windows XP som alternativer å velge å starte opp fra (bare for å komplisere saker) imidlertid velge [C:] alternativet synes å bli ødelagt, da det tilbyr bare taggete linjer kjører diagonalt over skjermen, og deretter oppstart prosessen starter på nytt i en uendelig loop. The [D:] er den eneste som vil gå rett gjennom til en vellykket oppstart.
Har noen noen ideer? Jeg er helt stumped & gjerne noen konstruktiv hjelp.
Old 15 juni 2009, 02:17
Donor Group

Det er synd du gikk videre med en ny installasjon av XP, som du kan ha vært i stand til å utføre en reparasjon med din venns XP Disk.
Som det står nå, må du unscramble ting.

Det beste alternativet vil være en ny installasjon av XP, men i begynnelsen av installasjonen, slett alle eksisterende partisjoner, slik at du sitter igjen med bare ledig plass. Selvsagt vil dette tørke av HDD, så alt du trenger for å holde må sikkerhetskopiert først.

Min System: Hjem Bygg

Prosessor (er):
AMD 64 x 2 Dual Core 5200 + 2.60GHz
Hovedkort:
Asus M2V Rev 1.
RAM-minne:
4GB (3.25gb synlig)
Graphics Card (s):
NVIDIA GeForce 7300 GS
Lydkort:
5.1 Reatek On-styret
Harddisk (er):
250 GB SATA & 400gb SATA
Optisk stasjon (er):
Pioneer 110 x 2
Case / PSU:
Stock / 550w Silent
Cooling:
Stock
Nettverk / Internett:
10/100 Nic / 20MB Virgin Kabel
Skjerm (er):
Fujitsu Siemens 22 "TFT WS
Operating System (s):
Vista Ultimate x32/Windows 7 x64
Old 19 juni 2009, 19:30
New Member Group

hei philthomas,
Takk for forslaget. Hvordan sletter jeg partisjonene? Jeg kan ikke huske å se det som et alternativ når jeg satt inn XP platen.
Jeg reinstallert XP og jeg bare ser ut til å ha 1 forekomst av XP på D: Unntatt nå mitt problem er at D: er standard partisjon & programvare installerer jeg laster inn D: Noen programvaren tillater meg å fordele den til C: men annoyingly min mer vital programvaren automatisk lastes inn D: Noen forslag?
Old 19 juni 2009, 19:32
New Member Group

hei philthomas,
Takk for forslaget. Hvordan sletter jeg partisjonene? Jeg kan ikke huske å se det som et alternativ når jeg satt inn XP platen.
Jeg reinstallert XP og jeg bare ser ut til å ha 1 forekomst av XP på D: Unntatt nå mitt problem er at D: er standard partisjon & programvare installerer jeg laster inn D: Noen programvaren tillater meg å fordele den til C: men annoyingly min mer vital programvaren automatisk lastes inn D: Noen forslag?
Old 20 juni 2009, 03:14
Donor Group

Når du installerer XP etter lisensavtalen, vil du får denne skjermen:

I din situasjon, vil den vise alle partititions, så du må velge hver partisjon, en om gangen og bruker D commmand som er oppgitt, for å fjerne dem alle.
Når du har fått de kjører tilbake til upartisjonerte området, kan du fortsette med en frisk installere.

HTH
Old 20 juni 2009, 03:45
New Member Group

Jeg merker posisjon på toppen av den blå skjermen du viste at det er ledet XP Professional. Vil løsningen fungerer med XP Home
Old 20 juni 2009, 05:26
Donor Group

Jepp ..... må være nøyaktig det samme.
Reply

Register

Hugseliste

Lignende Tråder
Tråd Tråd startet Forum Svar Siste innlegg
Harddisk nekter å gi opp data ... loganair Drivere og flyttbare medier 1 3 juni 2009 14:41
Tryed å legge til andre harddisken til å sikkerhetskopiere filer mangler181 Drivere og flyttbare medier 2 11 nov 2007 14:50
Installere XP fra datamaskinen tilbake på ny harddisk Omer Windows-operativsystemer 9 2 august 2007 02:35
Harddisk sikkerhetskopi Nell Drivere og flyttbare medier 2 2 juli 2007 03:31
Harddisk forslag - gi meg den beste! Elite Techs General Hardware Chat 4 21. sep 2006 06:56
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.