mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > Windows-operativsystem

Register

Ge mig min C: / / Kör!

Reply

Thread Tools
Old 15 juni 2009, 01:07
New Member Group

Default Ge mig min C: / / Kör!

Jag har ett problem, Min dator är en Compaq Presario. Det är min 1:a PC & jag köpte det cirka 4-5 år sedan, så jag behövde en grundläggande dator för en kurs jag ville göra.
Förra veckan, efter USB-kabeln bli loss från mitt modem, min dator spontant startats om, men skulle bara starta i "Felsäkert läge". Efter många försök att starta om i normalläge, i bitar Kula och efter byte av modem USB-kabel, beslutat att försöka en "Förstörande Starta". Jag skulle gjort det här två gånger tidigare, så annat än besväret med att installera de flesta av mina program, inte väntar några problem.
Mitt OS är Windows XP Home "och det är inbäddade så det blev ingen WXP skivan som följer med min dator av säljaren. Men när jag aktiverat "System Restore", är det sagt till mig att filerna som krävs inte längre var tillgänglig. Lyckligtvis en vän hade gett mig en kopia av WXP Home för ett tag sedan, så jag kunde installera WXP & aktivera den med min egen aktiveringskoden. Denna process verkade vara framgångsrik. Det verkar nu dock att jag har 2 exemplar av WXP installerad på min [D:] enhet, vilket gör [D] för att skicka upp en flagga berättade min [D:] enhet är nu nästan helt, eftersom det är en högst bara 3.42GB är på [D:] enhet. [C:] enhet har högst 33.8GB "s. Inte bara är det problemet med 2 kopior av WXP på [D:] disk, men någon ytterligare programvara installationer automatiskt placeras på [D:] enhet. Med tanke på att [D:] enhet är så liten, det är uppenbart att det inte kommer att ta betydligt [eller något annat] i vägen för nya anläggningar. Mitt modem programvara automatiskt läses in sig på [D:] utan jag måste ha möjlighet att surfa till [C:] för att installera den någon annanstans.
Dessutom, "Lägg till / ta bort program" bara visar den senaste installationen av WXP & min modemets programvara. Inget av de program på [C:] är listade, trots att de fortfarande synlig i [C:] 's Program Files.
Start-menyn visas i början av starta erbjuder D: / / Windows XP eller C: / / Windows XP som alternativ att välja att starta från (bara för att komplicera frågor), men valet av [C:] alternativ förefaller vara skadade, eftersom det bara ger ojämna linjer kör diagonalt över skärmen, då uppstartsprocessen startar i en oändlig loop. Den [D:] alternativ är den enda som kommer att gå rakt igenom till en lyckad uppstart.
Har någon har några idéer? Jag är helt stumped & skulle uppskatta någons konstruktiva stöd.
Old 15 juni 2009, 02:17
Givargruppen

Det är synd att du gick vidare med en ny installation av XP, som du kan ha möjlighet att utföra en reparation i din väns XP Disk.
Som det ser ut nu, du behöver unscramble saker.

Det bästa skulle vara en ny installation av XP, men i början av installationen, ta bort alla befintliga partitioner, så du är kvar med bara ofördelade rymden. Självklart kommer detta att torka hårddisken, så allt du behöver för att hålla måste backas upp först.

Mitt System: Hem Bygg

Processor (s):
AMD 64 x 2 Dual Core 5200 + 2.60GHz
Moderkort:
Asus m2v Rev 1.
RAM Minne:
4GB (3.25gb synligt)
Grafikkort (s):
NVIDIA GeForce 7300 GS
Ljudkort:
5.1 Reatek ombord
Hårddisk (s):
250 GB SATA & 400GB SATA
Optisk enhet (er):
Pioneer 110 x 2
Mål / PSU:
Lager / 550w Silent
Kylning:
Lager
Nätverk / Internet:
10/100 Nic / 20MB Virgin Cable
Monitor (s):
Fujitsu Siemens 22 "TFT WS
Operating System (s):
Vista Ultimate x32/Windows 7 x64
Old 19 juni 2009, 19:30
New Member Group

hej philthomas,
tack för ditt förslag. Hur tar jag bort partitionerna? Jag minns inte ser detta som ett alternativ när jag satt i XP skivan.
Jag ominstallerat XP & jag bara ha 1 instans av XP på D: Utom nu mitt problem är att D: är den standard partition & programvara installerar jag laddar in D: En del programvara gör att jag kan ge den till C: utan annoyingly min viktigare programvaran laddas automatiskt i D: Har ni några förslag?
Old 19 juni 2009, 19:32
New Member Group

hej philthomas,
tack för ditt förslag. Hur tar jag bort partitionerna? Jag minns inte ser detta som ett alternativ när jag satt i XP skivan.
Jag ominstallerat XP & jag bara ha 1 instans av XP på D: Utom nu mitt problem är att D: är den standard partition & programvara installerar jag laddar in D: En del programvara gör att jag kan ge den till C: utan annoyingly min viktigare programvaran laddas automatiskt i D: Några förslag?
Old 20 juni 2009, 03:14
Givargruppen

När du installerar XP efter licensavtalet kommer du att stöta på den här skärmen:

I din situation kommer det att visa alla partititions, så du måste välja varje partition, en i taget och använda "D" kommando som anges, att ta bort dem alla.
När du har fått köra tillbaka till opartitionerade utrymmet, du kan sedan fortsätta med en ny installation.

HTH
Old 20 juni 2009, 03:45
New Member Group

Jag märker rubriken högst upp på den blå skärmen du visade att det leds XP Professional. Kommer din lösning fungerar med XP Home
Old 20 juni 2009, 05:26
Givargruppen

Japp ..... bör vara exakt samma.
Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Hårddisk vägrar att ge upp data ... Loganair Drives & Removable Media 1 3 juni 2009 14:41
Tryed att lägga till andra hårddisken för att säkerhetskopiera filer mangler181 Drives & Removable Media 2 11 november 2007 14:50
Installera XP från datorn tillbaka på ny hårddisk Omer Windows-operativsystem 9 2 august 2007 02:35
Hårddisk back-up Nell Drives & Removable Media 2 2 juli 2007 03:31
Hårddisk förslaget - ge mig den bästa! Elite Techs General Hardware Chat 4 21 sep 2006 06:56
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.