![]() |
| |||||||
|
![]() |
| | Thread Tools |
|
| |||
| |||
| Jag försöker att flytta en viktig mapp på min nya USB raid system för att skapa mer utrymme på den befintliga servern och så vårt företag omfattas av raid-2-systemet. Jag vill att andra ska kunna få tillgång till detta via nätverk i hela företaget precis som mappen är nu utan att flyttas. Jag har mimiced mappens inställningar och dela rättigheter, etc på en mapp på enheten helt dock på en dator med tillgång normalt från servern ständigt frågar mig om ett lösenord och kan jag inte ansluta. (jag skriver in rätt lösenord för admin-kontot på servern "som den frågar efter", men det fungerar inte.) Jag förlorade på hur du får denna andel till arbete. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Är det en linux eller Microsoft server operativsystem? Vilka nätverk filresurser daemon eller tjänsten är du? Vilket operativsystem är det du väntar på att stödja på klienten maskiner?
| |||
| |||
| Det är Microsoft Server 2003, och jag är osäker på vad du menar med filresurser daemon (vi använder windows dela fliken när du klickar på egenskaper) och cleint maskiner har XP. Andelen redan setup för en mapp fungerar men när jag vill uttrycka det på detta usb raid drivsystem, det ständigt frågar efter ett lösenord och när jag ger den rätt lösenord det bara frågar. |