![]() |
|
| |||
| |||
| XP Pro_SP3 Om tre måneder siden kjøpte jeg to identiske eksterne harddisker. De har begge USB og eSATA-porter. XP Diskbehandling viser partisjoner på disse stasjonene som sunn. Jeg bruker FAT32 med en stasjon, så det kan bli gjenkjent av voksne systemer som 98SE. Den andre er NTFS. Jeg har dem koblet gjennom eSATA-porter. Jeg prøver å kopiere en stor gruppe av filer fra en FAT32-partisjon på en stasjon til en NTFS-partisjon på den andre. Etter noen sekunder å kopiere noe går galt. XP viser en dialogboks, og noen form for advarsel om maskinvare svikt i systemskuffen. Stasjonen partisjonert med NTFS vanishes fra Min datamaskin. Hvis jeg slår av strømmen og på den kommer straks tilbake. Igjen Diskbehandling viser denne stasjonen som sunn. Maskinvareproblemer er alltid en mulighet, men alle årene jeg har levd med Windows har lært meg å se etter Systemet problemer først og alltid! Den eneste forskjellen mellom de to er deres filsystemer. Som vidt jeg vet, XP ikke ha problemer med å kopiere filer mellom to stasjoner med forskjellige filsystemer. Er det noen grunn til å tro at de forskjellige filsystemer mai være årsaken til dette problemet? Bør jeg bruke et annet program for å kopiere disse filer, i stedet for å stole på XPS egen kopieringskommando? Hvis ikke, hva Kan jeg prøve som kan løse dette problemet? |
|
| |||
| |||
| Jeg ville prøve den frie synctoy app fra Microsoft for å gjøre dette. Se hvordan det blir på. Det vil bare replikere en gruppe av mapper til et annet sted, men den kan gjøre.
__________________ Jeg tror jeg er en signatur derfor jeg eksisterer! Jeg tror en høyere som har meg som en signatur ... |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Prøv å oppdatere SATA Driver og kjøre chkdsk på begge stasjonene ..... se om enten hjelper.
|
| Hugseliste |
Lignende Tråder | ||||
| Tråd | Tråd startet | Forum | Svar | Siste innlegg |
| SATA-harddisk Kopiering | Thunda | Drivere og flyttbare medier | 3 | 11 november 2009 16:33 |
| Kamp Devs Kopiering andre spill? og å komme seg unna med det! | cheesepuff | PC & Console Gaming | 3 | 6 august 2009 23:12 |
| Is My Web Design Kopiering andre? | icu222much | Web Design, hosting & SEO | 7 | 23 juli 2009 16:16 |
| Trenger "Heavy arbeidsmengde" Skriver Suggestions | Mulsiphix | Digital Imaging & Skrivere | 1 | 30 mars 2009 18:08 |
| Kopiere en fil fra din PC | mpenney | General Software Chat | 2 | 2 november 2008 17:53 |
| Thread Tools | |
| |