![]() |
|
| |||
| |||
| XP Pro_SP3 Om tre månader sedan jag köpte två identiska externa hårddiskar. Båda har USB-och eSATA-portar. XP Diskhantering visar partitioner på dessa enheter som frisk. Jag använder FAT32 med en disk, så det kan kännas igen av äldre system som 98SE. Den andra är NTFS. Jag har dem ansluten via eSATA-portar. Jag är försöker att kopiera en stor grupp av filer från en FAT32-partitionen på en disk till en NTFS-partition på den andra. Efter några sekunder att kopiera något går fel. XP visar en dialogruta och någon typ av varning om maskinvara misslyckande i systemfältet. Satsningen partitioneras med NTFS försvinner från datorn. Om jag slår av strömmen och om det kommer tillbaka. Återigen, Diskhantering visa den här enheten som friska. Maskinvara problem finns alltid en möjlighet, men alla åren har jag levt med Windows har lärt mig att leta efter system problem första och alltid! Den enda skillnaden mellan de två är deras filsystem. Som vitt jag vet, XP bör ha några problem att kopiera filer mellan två enheter med olika filsystem. Finns det någon anledning att tro att de olika filsystem maj orsakar detta problem? Ska jag använda ett annat program för att kopiera dessa objekt, i stället för att förlita sig på XPS eget exemplar kommando? Om inte, vad kan jag försöker som kan lösa detta problem? |
|
| |||
| |||
| Jag vill prova gratis synctoy app från Microsoft för att göra detta. Se hur det blir på. Det kommer bara att reproducera en grupp av mappar på en annan plats men det kan göra.
__________________ Jag tror att jag är en signatur därför jag finns! Jag tror att en högre som har mig som en signatur ... |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Prova att uppdatera din SATA-drivrutin och köra chkdsk på båda enheterna ..... se om något hjälper.
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| SATA-hårddisk Kopiering | Thunda | Drives & Removable Media | 3 | 11 november 2009 16:33 |
| Game devs Kopiering Andra spel? och kommer undan med det!? | cheesepuff | PC & Console Gaming | 3 | 6 augusti 2009 23:12 |
| Is My Web Design Kopiering andra? | icu222much | Web Design, Hosting & SEO | 7 | 23 juli 2009 16:16 |
| Need "tung arbetsbörda" Utskriftsvänlig Suggestions | Mulsiphix | Digital Imaging & Skrivare | 1 | 30 mars 2009 18:08 |
| Kopiera en fil från din dator | mpenney | General Software Chat | 2 | 2 november 2008 17:53 |
| Thread Tools | |
| |