![]() |
|
|||||||
|
![]() |
|
|
Thread Tools |
|
|
|||
|
|||
|
Hej, fick just en kopia av Vista 64bit OEM Home Premium, har försökt att installera genom att sätta in skivan och den kommer med konfiguration kan inte köra den här versionen av operativsystemet du installera windows genom att starta från installationsmedia!
Kan någon berätta för mig hur jag gör detta? Jag har försökt att sätta dvd / cd-enheten som första bootable källa i bios men det inte fungerar? någon hjälp med detta mycket uppskattad skål |
|
|
||||||||||||
|
||||||||||||
|
Sätt in CD och starta om datorn, så länge som CD är inställd som den 1: a boot enhet som du blir ombedd att slå en tangent för att starta från CD.
|
|||
|
|||
|
Jag har lagt min CD-ROM-enhet som nr 1 i startlistan i BIOS men det är fortfarande starta upp från hårddisken??? några idéer hur man löser detta?
|
|
|
||||||||||||
|
||||||||||||
|
Det kommer att säga vid uppstart "Tryck på valfri tangent nu att starta från CD"
Håll ett öga på det
Den verkliga faran är inte att datorerna börjar tänka som män, men att män kommer att börja tänka som datorer. När det inte finns något alternativ, det kan finnas något annat val! ![]() Mitt System: Några andra älskare!
|
|
|
|||
|
|||
|
Jag har försökt alla ovanstående utan framgång!
Jag använder en Core 2 Duo 6.400 på MSI P965 Neo moderkort. när jag vrider datorn om den kommer med MSI-grafiken och sedan ber mig att trycka på F1 för att fortsätta, när jag trycker på F1 det bara laddar upp Windows XP och inte ge mig någon möjlighet att ladda ur CD-enheten! om jag inaktiverar hårddisken i bios skulle detta arbete tror ni eller skulle inte detta vara en bra idé? någon information om detta skulle uppskattas chris |