![]() |
|
| |||
| |||
| Modellen är HP Pavilion zt3000. 768 RAM Windows XP Professional Jag fick ett felmeddelande plötsligt lite över en månad sedan som jag inte kunde läsa eftersom den blå skärmen blinkar till mindre än en sekund och försvann. På min väns råd, jag har ändrat några inställningar för att se om datorn inte automatiskt så att jag kan notera felmeddelande (n) och de som nedan är vad jag har ... KERNEL_DATA_INPAGE_ERROR *** STOP OXOOOOOO7A (OXCO3DD180, OXCOOOOOOE, OXF7460384, OX06AD9860) *** Atapi.sys - Adress F7460384 bas på F7453000, Datumstämpla 41107b4d Börjar dumpar fysiskt minne Den andra en: OXOOOOOO7A (OXE17BADDO, OXCOOOOOOE, OXBF9429AA, OX28836860) Win32k.sys-adress BF9429AA Base på BF8000000, Datum Stämpel 41107F7A Jag blev ombedd att köra ett RAM-test som är http://www.memtest.org/download/1.70/memtest86 +-1.70.iso.zip och inga fel förekommit. Felmeddelandena stoppas inträffar en stund och sedan det började visas en gång var 4-5 dagar eller så .... och sen fick jag ett 3:e nya meddelandet som: En process eller tråd av avgörande betydelse för systemets funktion har oväntat genomfört exits eller sagts upp STOP: OX000000OFA (OXOOOOOOO3, OX82D84680, OX82D847F4, OX805FA7A8) The 3rd budskap verkade över 12 gånger och minst senaste weekned. Min vän ville kontrollera virtuellt minne och fick mig att stänga av det senare. Jag har också kört chkdsk / r och inga fel har uppstå ed ... baseras på problemet anges ett fåtal personer har föreslagit att ett maskinvaruproblem och antingen det är problem med moderkortet eller förbindelser mellan hårddisken och moderkortet. Datorn har helt slutat att fungera nu och jag kan använda den för att köra ett kommando prompten i felsäkert läge / safe mode. Jag har provat att återställa datorn (som föreslås av HP costumer tjänster), men det återställer systemet till den 31 januari och inte tidigare än så. Så detta har inte hjälpt heller. Jag har kontrollerat efter spionprogram och även för virus och det var inga problem. Några råd om detta kommer att uppskattas. Thanks much! |
|
| |||
| |||
| om du kan gå in i BIOS (del vid start) och hitta något simular att "dram CONFIG. hitta ditt RAM klockan hastighet och slå ner ett steg sedan välja "avsluta och spara". jag skränande guidar dig igenom det steg för steg, eftersom alla BIOS ar olika, men im säker på att din vän kan göra det. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Stop meddelande (n) visas att hänvisa till Atapi.sys-fil, som är ett massminne registeransvarige, som påverkar din HDD.
Det är möjligt att detta har bcome skadad. Prova att köra Systemfilsgranskaren, genom att gå till en kommandotolk och skriv sfc / scannow och Enter. Du kan bli ombedd att mata in din XP CD. Detta kommer att kontrollera alla systemfilerna för integritet och ersätta någon som är brokern / skadad. Mitt System: Hem Bygg
|
|
| |||
| |||
| Om detta är till någon nytta, det kan vara din sida fil som används för virtuellt minne har blivit skadad eller skadad. Ta en titt här för förfarandet för att råda bot. Av intresse Har du installerat Daemon Tools eller annat program som använder en virtuell enhet, omedelbart före detta problem? |
|
| |||
| |||
| och dess något att göra med ett fel på hårddisken eller RAM-Jag tror |
|
| |||
| |||
| Japp ... det är en process för eliminering verkligen .... prova enkla / billiga lösningar första början ser till att ersätta hårdvara. |
|
| |||
| |||
| Tack själv mycket för att allt du tar dig tid att svara. |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Hjälp behövs | teenee23 | Bärbara datorer, Mobiler & handdatorer | 7 | 30 december 2008 13:34 |
| Hej alla, hjälp behövs | robk89 | General Hardware Chat | 14 | 21 november 2007 10:53 |
| Hjälp behövs | aeroken1 | General Hardware Chat | 8 | 22 august 2007 06:42 |
| Hjälp behövs | doomjeffs | Virus, spionprogram och säkerhet | 2 | 12 august 2007 04:37 |
| Thread Tools | |
| |