mindre egenkapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > Windows-operativsystemer

Register

Hjemmenettverket - Trenger du brukernavn og passord for å få tilgang til andre filer

Reply

Thread Tools
Old 2 juni 2009, 17:23
New Member Group

Hei folkens,
Jeg har nylig kjøpt en ny laptop. Nå ønsker jeg å koble den til min voksne en (begge kjører Vista) via den trådløse ruteren slik at jeg kan dele filer. Fra forskning, har jeg lærte å finne andre datamaskiner ved å gå til "nett" i Start menyen. Min eneste problemet er, når jeg prøver å vise andre filer, den ber om brukernavn og passord. Jeg aner ikke hva slags brukernavn / passord er det som spør etter. Vær dele informasjon du måtte ha.
Også, jeg vet at når jeg klarer å komme seg inn, vil den bare viser filer valgt å bli delt. Har dere må vite hvordan jeg kan bla gjennom alle filene.
Takk fyrene,
TBD
Old 2 juni 2009, 19:30
Donor Group

Hi Briancmitchell,

Først - du kan se hver datamaskin fra en annen datamaskin riktige?

Når du vil dele mellom datamaskiner som ikke er i et domene, for eksempel på et hjemmenettverk du trenger å gjøre noen ting --

1) Opprett en bruker-ID på begge maskiner med samme ID og passord.
2) IDen du har gjort er å ha rettigheter på begge datamaskinene til katalogen eller mappen du vil flytte filer mellom, har det å ha opprette rettigheter, ville jeg ikke gi en generell bruker-ID fulle rettigheter til mapper.
3) Når du kobler til deler du bruker dette formatet:

\ \ targetcomputername \ share

og du ville bruke dette for id:

targetcomputername \ UserId

Dette skal få deg dit du ønsker å gå ...

Håper dette hjelper ...

Min System: Au

Prosessor (er):
Core 2 Quad@3.05 GHz
Hovedkort:
ASUS P5K D / WiFi
RAM-minne:
4 Gig
Graphics Card (s):
Nvidia 8500 GT
Lydkort:
To innebygde, SoundBlaster PIC 512
Harddisk (er):
SSD 64 Gig, 370 Gig, 400 Gig
Optisk stasjon (er):
2 DVD - + RW
Case / PSU:
Antec 500W
Cooling:
Thermalake, Train 3 Ton
Nettverk / Internett:
Firewalled maskinvare og programvare
Skjerm (er):
Princeton 19 "LCD - Trenger en ny.
Operating System (s):
XP, Win 7 32, Win 7 64
Reply

Register

Lignende Tråder
Tråd Tråd startet Forum Svar Siste innlegg
VPN-tilkobling Problemstilling - Det henger på bekrefte brukernavn og passord. ttoshiba Windows-operativsystemer 0 7 juni 2009 00:03
Vise filer på hjemmenettverket fra andre steder. nickyb999 General Software Chat 2 27 januar 2009 13:39
Passordbeskyttet. Doc-filer Tanto Office Suites & Applications 6 7 oktober 2008 12:35
Hvordan passordbeskytte filer? Cew27 Virus, spionprogrammer og sikkerhet 16 8 februar 2008 14:25
Hjemmenettverk - Dele filer problem Movilla123 Nettverk, modem og VoIP 6 26 august 2007 09:53
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.