![]() |
| |||||||
|
![]() |
| | Thread Tools |
|
| |||
| |||
| Hei folkens, Jeg har nylig kjøpt en ny laptop. Nå ønsker jeg å koble den til min voksne en (begge kjører Vista) via den trådløse ruteren slik at jeg kan dele filer. Fra forskning, har jeg lærte å finne andre datamaskiner ved å gå til "nett" i Start menyen. Min eneste problemet er, når jeg prøver å vise andre filer, den ber om brukernavn og passord. Jeg aner ikke hva slags brukernavn / passord er det som spør etter. Vær dele informasjon du måtte ha. Også, jeg vet at når jeg klarer å komme seg inn, vil den bare viser filer valgt å bli delt. Har dere må vite hvordan jeg kan bla gjennom alle filene. Takk fyrene, TBD |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Hi Briancmitchell, Først - du kan se hver datamaskin fra en annen datamaskin riktige? Når du vil dele mellom datamaskiner som ikke er i et domene, for eksempel på et hjemmenettverk du trenger å gjøre noen ting -- 1) Opprett en bruker-ID på begge maskiner med samme ID og passord. 2) IDen du har gjort er å ha rettigheter på begge datamaskinene til katalogen eller mappen du vil flytte filer mellom, har det å ha opprette rettigheter, ville jeg ikke gi en generell bruker-ID fulle rettigheter til mapper. 3) Når du kobler til deler du bruker dette formatet: \ \ targetcomputername \ share og du ville bruke dette for id: targetcomputername \ UserId Dette skal få deg dit du ønsker å gå ... Håper dette hjelper ...
![]() |
|
Lignende Tråder | ||||
| Tråd | Tråd startet | Forum | Svar | Siste innlegg |
| VPN-tilkobling Problemstilling - Det henger på bekrefte brukernavn og passord. | ttoshiba | Windows-operativsystemer | 0 | 7 juni 2009 00:03 |
| Vise filer på hjemmenettverket fra andre steder. | nickyb999 | General Software Chat | 2 | 27 januar 2009 13:39 |
| Passordbeskyttet. Doc-filer | Tanto | Office Suites & Applications | 6 | 7 oktober 2008 12:35 |
| Hvordan passordbeskytte filer? | Cew27 | Virus, spionprogrammer og sikkerhet | 16 | 8 februar 2008 14:25 |
| Hjemmenettverk - Dele filer problem | Movilla123 | Nettverk, modem og VoIP | 6 | 26 august 2007 09:53 |
| Thread Tools | |
| |