![]() |
|
|||||||
|
![]() |
|
|
Thread Tools |
|
|
|||
|
|||
|
Hej killar,
Jag har nyligen köpt en ny bärbar dator. Nu vill jag ansluta den till min äldre ett (både kör Vista) via trådlös router så att jag kan dela filer. Från forskning har jag lärt sig att hitta andra datorer genom att gå till "nätet" i startmenyn. Mitt enda problem är när jag går för att visa andra filer, det kräver ett användarnamn och lösenord. Jag har ingen aning om vilken typ av användarnamn / lösenord är det begär. Vänligen dela med någon info som du kan ha. Dessutom vet jag att när jag lyckas komma in, det kommer bara att visa de filer som valts ut för att delas. Har ni vet hur jag kan bläddra igenom alla filer. Tack killar, TBD |
|
|
||||||||||||
|
||||||||||||
|
Hej Briancmitchell,
Första - du kan se varje dator från den andra datorn korrekt? När du vill dela med datorer som inte befinner sig i ett område som på ett hemnätverk måste du göra vissa saker -- 1) Skapa ett användar-ID på båda datorerna med samma ID och lösenord. 2) Den ID som du har gjort måste ha rättigheter på båda datorerna till den katalog eller mapp som du vill flytta filer mellan, det måste ha rättigheter, skulle jag inte ge en generell användarkod fulla rättigheter till mapparna. 3) När du ansluter till den del du använder detta format: \ \ targetcomputername \ aktie och du skulle använda detta för-id: targetcomputername \ användarid Detta bör ta dig vart du vill åka ... Hoppas det hjälper ...