![]() |
| |||||||
|
![]() |
| | Thread Tools |
|
| |||
| |||
| Hej gott folk, är det ändå att göra Windows Vista slår på snabbare och Stäng snabbare tack. Tack. Ash |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| kan du försöka sätta det i hybernation stället för avstängning, som borde vara en mycket snabbare
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Du kan också se vilka program belastning vid start .. Start -- Springa Typ msconfig Klicka på Start och se vad som finns och om du inte behöver det för att automatiskt starta sedan stänga av den. Om du är osäker på vad någon av de programmen är fråga här eller Google dem först innan du inaktiverar dem.
|
| |||
| |||
| Citat:
Hej tack för svaret. Jag har redan gjort detta men det omintetgör mig är avstängning. är det något som kan snabba upp |
|
| |||
| |||
| Du kan försöka ändra hur länge Vista kommer att vänta när de försöker att döda en process vid avstängning av datorn. 1. Öppen regedit.exe 2. Navigera till [HKEY_LOCAL_MACHINE \ SYSTEM \ CurrentControlSet \ contro l] 3. Ändra värdet för "WaitToKillServiceTimeout" till 5000 Kontrollera att du har en System Restore Point ställa innan du gör detta. Vad det i grund och botten gör är att minska den tid det kommer att vänta innan den kommer automatiskt att döda processer som inte svarar på första. Jag tror att det som standard 20000 (20 sekunder) så att du kan sätta ner det så långt som du vill men jag föreslår stannar över 1000.
__________________ serverguy |
|
| |||
| |||
| Citat:
tack du kompis. Jag har redan märkt det nedläggning snabbare. Ash |
|
| |||
| |||
| Citat:
Hur mycket snabbare tror ni att det går ner?
|
| |||
| |||
| och det brukade ta atleaset 1 min. nu har ca 20 sek ca. vet du några andra tips att göra det snabbt vilja xp, som när du använder det |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Hur mycket RAM har du, Vista helst behov 2GB minimum.
| |||
| |||
| Citat:
Har du defragmenterad din HD nyligen?
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Vilken CPU är snabbare? | TTHJames | Processorer, moderkort & RAM | 6 | 19 juni 2009 10:20 |
| Jag har ett P / B 1379 Comp men vill göra det snabbare. | cragtom | Processorer, moderkort & RAM | 2 | 28 februari 2009 17:11 |
| Hur kan man göra datorn lite snabbare genom att röra till den Processor | tolet | Processorer, moderkort & RAM | 7 | 11 februari 2009 15:09 |
| Snabbare Fox | Cew27 | Webbläsare & FTP Klienter | 2 | 4 januari 2008 13:35 |
| Vilken är snabbare? | TJURPENIS | Processorer, moderkort & RAM | 1 | 19:e sep 2007 11:02 |
| Thread Tools | |
| |