![]() |
| |||||||
|
![]() |
| | Thread Tools |
|
| |||
| |||
| Hej, Hur kan jag skapa en delad mapp mellan mitt skrivbord med XP och min laptop med Vista? De delar samma router. Jag försökte gå med stickie i styrelsen, men när jag försökte göra nätverksinställningar diskett med hjälp av XP-dator fick jag felmeddelandet "Kan inte kopiera netsetup: No ID adress märket finns på disketten." Tack |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Ah, jag minns inte exakt hur man gör detta, men jag tror att det är det. Högerklicka på mappen, gå till delning, drabbades Dela den här mappen på nätverket, skriv in ett namn, tryck låta andra på nätverket att byta filer. Kontrollera nätverksnamnet på den här datorn. Gå till den andra datorn i nätverket, gå till Den här datorn, tryck Verktyg -> Map Network Drive. Välj enhetsbeteckningen du vill, skriv sedan in i \ \ X \ Y, och klicka Finish, där X är namnet på den dator i nätverket och Y är nätverkets namn på mappen (som du lägger i Dela ut den här mappen på Nätverket ruta). IIRC det är sättet att göra det.
"Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. " Mitt System: 日夏子
|