![]() |
| |||||||
|
![]() |
| | Thread Tools |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Om man som jag, du har lagt massor av avsändare i listan Spärrade avsändare i Windows Mail, kan du ha märkt det tar en rättvis medan för Windows Mail för att öppna ..... i mitt fall ca 13 sekunder.
Denna försening blir längre, desto mer tar du lägga ...... så vad händer om du vill ta bort dem alla och börja om igen? ..... väl ingen möjlighet att göra detta på i Windows Mail, om du inte raderar dem en åt gången som kan ta dig hela dagen, om du har ett betydande antal. Det finns en lösning, men genom att använda regedit. Klicka på Start-ikonen och skriv "regedit" i Start / sökrutan och klicka på "Enter" Nu bläddra ner till HKEY_CURRENT_USER och navigera till "Spärrade avsändare" ...... sökvägen är: HKEY_CURRENT_USER \ Software \ Microsoft \ Windows Mail \ skräpbrev \ Spärrade avsändare Nu högerklicka på listan Spärrade avsändare mappen och välj Ta bort från menyn som visas. That's it ..... Du kan nu börja om och du kommer att märka Windows Mail öppnar inom en andra gång. Var försiktig, att inte ändra något, kan även i regedit, eftersom detta allvarligt skada hälsan hos din Vista-installationen. Mitt System: Hem Bygg
|
|
| |||
| |||
| tack philthomas, som är mycket bra att veta var jag nyfiken själv, kommer jag att vidarebefordra info om att några av mina vänner ........... |