mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > Windows-operativsystem

Register

Ta bort filer när "Åtkomst nekad"?

Reply

Thread Tools
Old 13 oktober 2007, 12:20
Ledamot Gruppen

Hej Folk,

Avinstallerat och tagit bort ett program som frigörs om 1Gig, men det finns några rester lurar som brukar ta bort eftersom Windows 2000 Pro säger "källfilen kan vara i bruk."

Den ena är en. Exe-fil
Tre är. Dll filer
Och en är en daglig loggbok (som returnerar en "delningsfel" när jag försöker radera)

Det finns ingenting i Autostart, med troligt undantag för mobsync.exe, som skulle låta dessa "kick in" på uppstart.

Jag har tittat i Management Console och garanteras inträde det för det är funktionshindrade, så det kan inte starta. Men fortfarande får jag "Åtkomst nekad" visas när du försöker ta bort, även om de inte är filer som tillhör Microsoft eller Windows eller Internet Explorer.

Även "cCleaner" och "Wise Registry Cleaner" kan inte ta bort dem.

Alla idéer mina vänner?
Old 13 oktober 2007, 12:56
Moderator-gruppen

Ladda ner unlocker Här

Det borde bli av med dem:)

Mitt System: Några andra älskare!

Processor (s):
E8500 E0@4.1Ghz (stock volt)
Moderkort:
BIOSTAR TPower I45
RAM Minne:
4GB OCZ PC2-8500 PLATINA
Grafikkort (s):
X1950 Pro
Ljudkort:
Hårddisk (s):
2
Optisk enhet (er):
LG GSA-DVD ± RW / DVD ± R / PhillipsDVDRW
Mål / PSU:
IQute 0508ula/SILVERSTONE OP850
Kylning:
Big Typhoon VX
Nätverk / Internet:
Chorus / NTL 20MB
Monitor (s):
Acer X223W 22 "widescreen 1680 × 105
Operating System (s):
Windows 7 64bit Ultimate
Old 17 oktober 2007, 02:56
Ledamot Gruppen

Tack SW,

Visste att det bort de störande poster.

Men jag kan inte bli av med posten i Service Management Console att det ursprungliga programmet hade skapats. Jag har försökt köra två registret städare igen, till ingen nytta.

Varje gång jag uppstart finns ett nytt system Logga error 7000 LiveUpdate (namnet på den oönskade och utgå process) säger det inte att starta eftersom det inte kan hitta sökvägen (som jag har tagit bort och inte vill).

Jag har sagt till konsolen för att inaktivera och förändrats användaren status Gästens, men jag vill hellre bli av processen och alla relaterade filer (som jag inte hittar och vet inte existerar).

Alla idéer hur man kan få den här sorterade min vän?

Ta mycket.
Old 17 oktober 2007, 03:23
Ledamot Gruppen

Ledsen om den här killarna, jag var för sent att redigera mitt förra inlägg.

Jag har sedan hittade Norton Removal Tool från deras sida här:

http://service1.symantec.com/SUPPORT...pkb=sharedtech

som används endast om en avinstallation inte är tillräcklig och den produkt som ursprungligen erhållits via din ISP.

Det finns andra verktyg / instruktioner om du köpt produkten, etc.

Jag har ännu inte installera verktyget, men du accepterar min ödmjuka ursäkt för eventuella Temne du har förlorat. I'll Post igen för att rapportera om Tool fungerat.
Old 17 oktober 2007, 05:43
Moderator-gruppen

Du borde ha sagt det var Norton kompis.

Vi skulle ha pekat du verktyget direkt.

Citat:
Mottag min ödmjuka ursäkt för eventuella Temne du har förlorat.
Inga problem, vi är här för att hjälpa till.

Old 17 oktober 2007, 13:44
Ledamot Gruppen

Tack EF - körde Norton Removal Tool och startas utan LiveUpdate i MSC och inget fel i Loggboken loggar - wooohoooooo

Jag har nämnt det var ett Norton sak, men jag lärde paranoia om datasäkerhet i ett offentligt forum uppvägs jag måste få en snabb lösning. Och hej, jag hittade en stor Unlocker - så många tack och ursäkter för att inte vara på framsidan till att börja med.
Old 17 oktober 2007, 13:53
Moderator-gruppen

Kul att du har det fungerat.

En hel del välkända produkter kan vilja tuggummi på dina skor när det gäller att avlägsna. Speciellt Norton.

Det sa de också specifika metoder för borttagning.

Oroa dig inte hänvisar produktnamn. Om de är lagliga vi har inga problem med det.

Skål!

Reply

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.