![]() |
| |||||||
|
![]() |
| | Thread Tools |
|
| |||
| |||
| Par veckor sedan jag installerade XP på min Vista-dator (vilken ett misstag!). Tja jag förlorade alla mina förare och nu min dator är verkligen långsam. Men jag märkte jag fortfarande har Vista filerna som jag installerat tillbaka när jag nyss hade Vista på min dator. Betyder det att jag fortfarande har Vista något var på min dator och jag går tillbaka till Vista eller vad? |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Hur vet du att du fortfarande har Vista filer på datorn? Hur står de ut?
| |||
| |||
| Jag kan gå till min dator och jag ser mappen Program Files (x86) eller något liknande. Jag är på en annan dator atm. |
|
| |||
| |||
| Well som inte betyder någonting, x86 betyder 32Bit och kan kopplas till någon OS eller ens lite av programvara. När du installerar XP du normalt format, så det är osannolikt Vista var kvar, antingen så sätt kan du inte rulla tillbaka. Jag skulle backa upp något viktigt, stick in din Vista-DVD och gör en full format sedan installera. |
|
| |||
| |||
| Naturligtvis min dator har inte kommit med några skivor. Så jag ska behöva gå och köpa Vista antar jag. När jag installerade XP varför inte det radera alla filer jag hade på innan? Om det gjorde Varför är min dator verkligen långsam nu? |
|
| |||
| |||
| Din dator är antagligen långsamt eftersom du inte har ställt upp det rätt, Har du installerat alla drivrutiner? Vista skulle ha utgått om du gjorde en fullständigt format, så om den är kvar där är det ner till dig. Du kan också köra XP-installationen igen, denna gång ta bort alla partitioner, sedan lägga till dem igen, sedan FULL NTFS-format. Efter gå in i Enhetshanteraren och kontrollera vilka drivrutiner som saknas, få dem från tillverkarens hemsida och installera dem. |
|
| |||
| |||
| Jag installerade bara moderkortets drivrutiner och min förare nätverk. Jag antar att jag måste försöka installera XP igen. Tack! |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Vista PC Utskrift till XP Dator - Brother HL1440 | seaturtle | Digital Imaging & Skrivare | 0 | 13 juni 2009 13:12 |
| Vista och XP på samma dator - möjligt? | ryannathans | Windows-operativsystem | 4 | 13 januari 2009 08:53 |
| Jag är inte roligt att installera Vista på min nya dator. | xarzu | Windows-operativsystem | 5 | 2 april 2008 08:39 |
| Ny dator och ny IIS problem med Windows Vista | xarzu | Windows-operativsystem | 2 | 1 april 2008 15:54 |
| Kan en enda core CPU datoranvändning vista 64bit? | cheesepuff | Windows-operativsystem | 1 | 13 november 2007 01:17 |
| Thread Tools | |
| |