![]() |
|
| |||
| |||
| Jag är fortfarande i inlärningskurva med Vista Home Premium. Vad jag skulle vilja göra är att ha Windows Kalender visas automically när jag startar upp i stället för Welcome Centre. Jag har två böcker på Vista och inte hittar ut att göra detta i någon av dem. Även typen i den inbyggda saker t.ex. droppe nedskrivningar och instruktionerna är ganska svag, betydligt svagare än XP Hur ändrar jag den inbyggda displayen som standard. Jag har exhasusted varje alternativ i "Anpassa" skärm utan framgång. Som ett exempel standardtypen i "Sök" bar på denna webbsida som säger, är "Google Custom Search" nästan osynlig. Tack på förhand för all hjälp. Gari |
|
| |||
| |||
| Använd Autostart-mappen för calendar.don `t känna varandra one.lol |
|
| |||
| |||
| Theres en ruta du kan kryssa för att säga något liknande show välkomnande skärm vid inloggning när den visas, bara ovårdad, och det brukar komma tillbaka! en av de många irriterande Vista saker. |
|
| |||
| |||
| Så långt som att bli av välkomstskärmen Jag är inte säker var du skulle göra det, men jag tror inte du kan ha kalendern öppen vid start. Jag tycker att det enda du kan göra är att lägga till kalendern till gadgets till höger på skrivbordet som i grunden är densamma. |
|
| |||
| |||
| Ok tack för det, fick kalendern i Snabbstart nu, som kommer att göra. Kan någon hjälpa med den svaga typen i de inbyggda menyerna etc it's a real öga sil. Försökt alla de faktiska Bildskärmskontroller liksom Personalizer alternativ men utan effekt. Som jag sa, typ i sökfältet på denna sida är så gott som osynlig. Skedde inte med min gamla dator på XP och det är samma bildskärm HP L1906. (platt skärm). |
|
| |||
| |||
| Det är märkligt Garigoun, gör mig inte det heller inte någon annan dator som jag haveseen. Jag tänkte berätta för dig att försöka anpassa din skärm, men jag ser att du har gjort det samt justera inställningarna i "utseende" i Windows. Har du provat att justera teckensnitt kanske? |
|
| |||
| |||
| Citat:
Gari |
|
| |||
| |||
| För en webbsida, gör du det i din webbläsare. Till exempel använder jag Firefox så jag klickar på "Verktyg" och sedan "Options" och sedan "Content". I mitten av innehållet skärmen är rutan för teckensnitt och färger. Klicka på Avancerat för fler alternativ. I IE är det "Verktyg", "Internet Options" och sedan "General". Längst ner i den "allmänna''skärm kan du se" Utseende ", som har fyra knappar du kan klicka på, är ett typsnitt och en annan är färger. För Windows själv, finns en mängd olika saker du kan ändra. Gå till "Start" och sedan "Kontrollpanelen" Det beror på vilken "Visa" du använder därifrån. Om du är i klassiskt läge leka med "teckensnitt" eller "Anpassning." I Personalization ser du av till vänster en möjlighet att göra DPI större. Om du går med det andra synsättet, leta efter "Utseende och anpassning." |
|
| |||
| |||
| Citat:
Gari |
|
| |||
| |||
| Inte riktigt. Stoppa in skivan hit format och ladda lol. Jag naturligtvis inte skulle göra det, varför inte prova Win7? Vista är ett bra program, långt bättre än XP och Win7 är Vista med alla buggar tas ut. Get the demo och omvandla den till den "officiella" versionen när den släpps nästa år. Många folk här på forum använder den. Jag bör använda det, men jag har bara varit för lat för att konvertera hittills. Jag har hämtat sak och en aktiveringskod för det lol. IMHO Vista kommer att ha ett kort liv efter Win7 är officiellt släppt, Vista kommer att vara att Win7 vad Win2000 var att XP. EDIT: Om du bestämmer dig för att gå tillbaka till XP skulle jag ladda ner och bränna på skiva SP1, 2 och 3 om du inte har dem. Det gör installationen så mycket enklare. |