![]() |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Så dubbel boot är lätt om du har två HDD: s, men jag ska nu förklara hur du gör så om du har en och måste skapa en partition Innan du prova det här du säkerhetskopiera alla viktiga data för säkerhets skull ~ Om du redan har Vista installerat och vill använda dubbel uppstart XP ~ 1.Hämta VistaBootPRO För fria och spara på Memory Stick / CD 2.Besluta om det utrymme du vill ha för XP, rekommenderas det att du har ca 30GB, men det beror på storleken på din hårddisk 3.I Vista går du till Start / Kontrollpanelen / Administrationsverktyg / Datorhantering / Diskhantering. Välj primära partitionen, högerklicka och välj krympa, nu välja den storlek du vill ha, Vista kommer därefter automatiskt att ge den en ny enhetsbeteckning 4.Nu startar om med din XP CD införas, installera XP 5.Logga in XP, installera VistaBootPro (. NET Framework 2.0 krävs för att köra det) 6.Öppna VistaBootPro, ignorera backup meddelande på System Bootloader och alla enheter, klicka på Installera Bootloader 7.Välj Kör Diagnostisk ser du Vista och XP menyn byta namn på dem om du vill 8. Klicka på Verkställ för att uppdatera inställningarna 9. Starta om du PC och du kommer nu att få en boot alternativet för Vista och XP Thats it Njuta av ![]()
www.Trade4Free.ie Den verkliga faran är inte att datorerna börjar tänka som män, men att män kommer att börja tänka som datorer. När det inte finns något alternativ, det kan finnas något annat val! ![]() Mitt System: Några andra älskare!
|
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Dual Boot Ubuntu Linux och Vista Nu Alla OS inte laddar! | Blade110L | Linux & Alternativa OS | 0 | 14 juni 2009 08:44 |
| Dual boot hjälp - ubuntu installerat nu lägger vista | d0od | Windows-operativsystem | 1 | 7 november 2008 08:47 |
| Fråga om en Vista / Ubuntu dual boot | MJM | Linux & Alternativa OS | 11 | 18 oktober 2008 02:29 |
| Vista ett XP dual boot svårigheter | Razer | Windows-operativsystem | 12 | 5 mars 2008 12:06 |
| Vista + Raid (och min dual boot) ... lol | Gazmondo | Windows-operativsystem | 3 | 5 december 2007 04:03 |
| Thread Tools | |
| |