mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > Windows-operativsystem

Register

Hur bra är Windows 7? Kommer det någon kompatibilitetsproblem från Vista eller XP?

Reply

Thread Tools
Old 20 april 2009, 10:20
Ledamot Gruppen

Kommer mjukvara / program kompatibla med Windows 7?

Jag minns när migrera från XP till Vista Jag hade lite mjukvara kompatibel frågor ...

Och hur bra är Windows 7 jämfört med Vista eller XP?
Old 20 april 2009, 11:01
Givargruppen

Det kan vara kompatibilitetsproblem med viss programvara, särskilt om det är gammal ....... men de flesta av de saker jag har chucked på att det fungerar bra, i fac't det enda som inte har fungerat hittills för mig är SUPERAntiSpyware, men jag är säker på att detta kommer att rättas till före Windows 7 är officiellt släppt.

Mitt System: Hem Bygg

Processor (s):
AMD 64 x 2 Dual Core 5200 + 2.60GHz
Moderkort:
Asus m2v Rev 1.
RAM Minne:
4GB (3.25gb synligt)
Grafikkort (s):
NVIDIA GeForce 7300 GS
Ljudkort:
5.1 Reatek ombord
Hårddisk (s):
250 GB SATA & 400GB SATA
Optisk enhet (er):
Pioneer 110 x 2
Mål / PSU:
Lager / 550w Silent
Kylning:
Lager
Nätverk / Internet:
10/100 Nic / 20MB Virgin Cable
Monitor (s):
Fujitsu Siemens 22 "TFT WS
Operating System (s):
Vista Ultimate x32/Windows 7 x64
Old 20 april 2009, 14:25
Givargruppen

Om man tittar runt ladda ner avsnitt av CNet (bara ett exempel) kommer du att märka att de flesta moderna program visar Windows 7 och XP, Vista osv i sina stöds OS's.

Jag tror att både MS och utvecklare har lärt sig från XP-> Vista övergången och försöker genomföra en förändring tidigare denna gång, så att det blir en smidigare resa.
Old 20 april 2009, 14:30
Ledamot Gruppen

Tack för alla era svar.
Old 22 april 2009, 01:03
luq
Givargruppen

Jag skulle säga utebli innan ett fullständigt stabila versionen är, även sedan jag skulle ändå vara nöjd med XP.

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.