mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > Windows-operativsystem

Register

HP Pavilion Skadad Recovery partition-CDs erhållas?

Reply

Thread Tools
Old 7 juni 2009, 11:22
New Member Group

Default HP Pavilion Skadad Recovery partition-CDs erhållas?

Jag har ett problem efter ett försök systemåterställning på min HP Pavilion 410, vilket är ca 7 år gammal (kör XP Home). Det verkar som om återvinning uppgifter (på en partition på hårddisken) är skadad. Recovery CD-skivor är inte längre tillgänglig form HP eller från 3: e parts företag rekommenderas på HP webbplats. Kan jag få dem någonstans? Om inte, är det några möjliga alternativ? Jag har återvinning CD-skivor för en HP bärbar dator i samma ålder och spec (lite nyare)-skulle det vara värt att försöka använda dem, eller skulle jag göra problemet värre?

Maskinen fungerar inte alls, jag får Windows skärmen, sedan en säger "Windows inte startar sista gången", som sedan skickar mig runt i cirklar beroende på vilket alternativ jag ta.

Jag skulle vara tacksam för några råd.
Old 7 juni 2009, 11:34
Administrator Group

Default HP Pavilion Skadad Recovery partition-CDs erhållas?

Ett alternativ skulle vara att köpa XP (eller Vista för den delen). Kommer kosta men det är en investering på slag. Recovery CD-skivor brukar vara avpassade till vissa modeller / märken.

http://www.dabs.com/products/microso...310-4294963789

http://www.dabs.com/products/microso...310-4294963789

Mitt System: Hybr! D

Processor (s):
AMD Turion 64 X2 TL-64 2.2GHz
Moderkort:
HP nForce 560
RAM Minne:
2GB DDR2 PC2-5300
Grafikkort (s):
Nvidia 7150M Flygburet Integrerad
Ljudkort:
5.1 Ombord Integrerad
Hårddisk (s):
250GB 5400RPM SATA300
Optisk enhet (er):
18x CD / DVDRW-DL ATA
Mål / PSU:
Lager HP
Kylning:
Lager HP
Nätverk / Internet:
10/100 Nic / 10 MB Virgin Cable
Monitor (s):
17 "WXGA + HD BrightView Widescreen
Operating System (s):
Windows 7 Ultimate 32Bit
Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Avbrutet IBM System Recovery, fönster filer skadad olsureshot Windows-operativsystem 3 22 januari 2009 01:29
Förvrängd BIOS? Hjälp! waxtodonte15 Processorer, moderkort & RAM 6 23 oktober 2008 01:03
Problem med Active Partition Recovery (MBR eller partition återställa?) MJM Drives & Removable Media 4 3:e sep 2008 11:13
Partitionsinställningar problem, fönster wont partition ashaiba Windows-operativsystem 5 21 mars 2008 23:46
Hur man skapar en återhämtning partition? RobertCraig General Software Chat 1 17 januari 2008 17:57
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.