mindre egenkapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > Windows-operativsystemer

Register

Jeg vil ikke have det sjovt at installere Vista på min nye computer.

Reply

Thread Tools
Old 1. april 2008, 16:22
Ny Medlem Gruppen

Default Jeg vil ikke have det sjovt at installere Vista på min nye computer.

Jeg vil ikke have det sjovt at installere Vista på min nye computer.
Jeg har ikke røre nogen af BIOS-indstillinger.
Installer programmet anerkendt min hardware, men sagde, at det var 698,6 GB, som er lidt for lille. Der var en advarsel, der sagde: "Denne computer hardware kan ikke støtte opstart til denne harddisk. Sørg for, at diskens controller er aktiveret i computerens BIOS-menu".
Jeg ser denne besked, og jeg har klikket på dette punkt i den liste, som viste min harddisk. Der er lille ikon knapper i bunden af vinduet. Kun få er aktiveret. En, der er aktiveret, er en, der viste, at de "nye" valgmulighed. Jeg klikkede på det, og en fejl: "Det lykkedes ikke at oprette en ny partition på den valgte anvendes rummet. [Fejl: 0x80042453]". Så jeg gætte "nye" er ikke mulighed for at klikke på.
Jeg gik ind i BIOS-indstillinger.
Der var to ting, jeg lagde mærke til at ændre. Den ene var SATA AHC MODE som jeg skiftede til [AHCI]. De øvrige var "SATA PORT 0-1 Native Mode" som jeg skiftede til [ENABLED].
Så jeg løb gennem Vista Installation igen. Denne gang, da jeg kom til displayet for min harddisk, listefeltet var tom. Det kunne ikke genkende, at jeg selv havde en harddisk.
Måske der er behov for en chauffør.
Jeg har en Western Digital Caviar SE16 WD7500AAKS 750 GB 7200 RPM 16MB Cache SATA 3.0Gb / s Hard Drive
Dette er, hvad der kommer op på Western Digital's Website:

Jeg hentede et par zip-filer, som jeg troede var gældende. Men ingen af de readme filer nævnt Vista. Er XP drivere det samme som Vista?
Old 1. april 2008, 17:35
Administrator Gruppen

Du behøver ikke HD-drivere til at installere Vista.

Det er sandsynligt, at drevet ikke er korrekt opsætning i BIOS.

Prøv at nulstille BIOS-indstillinger til standard.

Mit system: Hybr! D

Processor (s):
AMD Turion 64 X2 TL-64 2.2GHz
Bundkort:
HP nForce 560
RAM Hukommelse:
2GB DDR2 PC2-5300
Grafikkort (r):
Nvidia 7150M Mobilanlæg Integreret
Lydkort:
5.1 Mobilanlæg Integreret
Harddisk (e):
250 GB 5400RPM SATA300
Optisk drev (r):
18x CD / DVDRW-DL ATA
Sag / PSU:
Stock HP
Køling:
Stock HP
Network / Internet:
10/100 Nic / 10 MB Virgin Kabel
Monitor (s):
17 "WXGA + HD BrightView Widescreen
Operating System (s):
Windows 7 Ultimate 32Bit
Old 2. april 2008, 00:54
Ny Medlem Gruppen

Citat:
Oprindeligt Indsendt af Dave Hybrid View Post
Du behøver ikke HD-drivere til at installere Vista.

Det er sandsynligt, at drevet ikke er korrekt opsætning i BIOS.

Prøv at nulstille BIOS-indstillinger til standard.
Jeg indstiller BIOS-indstillinger til standard. Men jeg foretaget en ændring. Jeg tror, at "SATA PORT 0-1 Native Mode" skal skiftes til [ENABLED].

Her er hvad jeg har:
Intel Core 2 Duo E4600 2.4GHz LGA 775 65W Processor
Gigabyte GA-35.-DS3L ATX Alle Fast kondensator Intel Bundkort
CORSAIR 2GB (2 x 1 GB) DDR2 1066 (PC2 8500) Dual Channel Kit Desktop Memory
Western Digital Caviar SE16 750 GB 3,5 "SATA 3.0Gb / s Hard Drive
EVGA GeForce 8800GTS 320-P2-N811-AR Video Card
ASUS 20x DVD ± R, DVD-brænder med LightScribe Sort SATA Model drw-2014L1T
Microsoft Windows Vista 64-Bit Business for System Builders Single Pack DVD
Antec True Power Trio TP3-650 650W strømforsyning med tre 12V Rails
Antec Nine Hundred Black Computer tilfældet med Side Panel Window

Nu er jeg har et lille problem at fuldføre installationen af operativsystemet. Jeg kommer til det punkt, hvor installationen spørger mig, hvor jeg vil installere Windows. Der er kun én mulighed, og jeg er glad for, at installationen programmet genkender den. Jeg vælge det. Så jeg vælger indstillingen "Load Driver" og jeg går til en procedure, hvor installationsprogrammet søgninger cd eller dvd, som jeg giver. Jeg har tre muligheder. Den Vista CD intself ikke har føreren. Jeg har en DVD, som jeg har gjort mig selv, der har drev, som jeg har downloadet fra Western Digital's hjemmeside. Dette virker ikke. Den Vistal installationsprogram siger, at denne DVD indeholder ikke den korrekte driver. Jeg har den cd, der fulgte med bundkortet, der er chauffører, der kører på det. Den dokumentation, der fulgte med bundkortet siger, at jeg vil først installere operativsystemet før jeg installere driverne alligevel. Men jeg prøver dette, og det ikke er så godt.

Og så jeg sidder fast i den del af installationen af Vista, når den spørger mig for førere for min harddisk, og ingen af cd / dvd 's jeg har prøvet at have de rigtige.
Old 2. april 2008, 08:28
Donor-Gruppen

Har du et diskettedrev på dette system? eller kan du krog en op midlertidigt? ... hvis så prøv at lægge de drivere på en diskette.

Hvis ikke, kan du finde det lettere at bruge vlite og skabe et integreret Vista disk med drivere slipstreamed.

PS
Jeg tager det du har prøvet at installere uden at vælge indstillingen Indlæs driver, som Vista har masser af indbyggede SATA drivere .... dvs jeg ikke behøvede nogen om nogen af mine seneste kasser eller min laptop.

Mit system: Hjem Build

Processor (s):
AMD 64 x 2 Dual Core 5200 + 2.60GHz
Bundkort:
Asus M2V Rev 1.
RAM Hukommelse:
4GB (3.25gb synlig)
Grafikkort (r):
NVIDIA GeForce 7300 GS
Lydkort:
5.1 Reatek On-Board
Harddisk (e):
250 GB SATA & 400GB SATA
Optisk drev (r):
Pioneer 110 x 2
Sag / PSU:
Stock / 550w Silent
Køling:
Stock
Network / Internet:
10/100 Nic / 20MB Virgin Kabel
Monitor (s):
Fujitsu Siemens 22 "TFT VAR
Operating System (s):
Vista Ultimate x32/Windows 7 x64
Old 2. april 2008, 08:34
Ny Medlem Gruppen

Citat:
Oprindeligt Indsendt af philthomas View Post
Har du et diskettedrev på dette system? eller kan du krog en op midlertidigt? ... hvis så prøv at lægge de drivere på en diskette.

Hvis ikke, kan du finde det lettere at bruge vlite og skabe et integreret Vista disk med drivere slipstreamed.
Installationsprogrammet er gode nok til at lade mig bruge cd / dvd-drev til at lægge en CD med drivere på det.

Problemet er, at når jeg gør det, det program scanner disken for det relevante drev og kommer tilbage og siger, at den ikke finde nogen.

Jeg forsøgte en DVD, som jeg gjorde mig indeholdende drev fra Western Digital's hjemmeside og det virkede ikke.

Jeg forsøgte en cd, der fulgte med bundkortet, og at ikke virkede enten.
Old 2. april 2008, 08:39
Donor-Gruppen

Jeg har ikke læst hele historien, men indlæse driveren ikke er noget at gøre med drivere det at gøre med at vise partitioner, du cant se allerede (jeg er forledt til at tro)

Mit system: Cewy's spekulerer macine

Processor (s):
Intel Core 2 Quad q6600@3.2Ghz
Bundkort:
asus p5q deluxe
RAM Hukommelse:
4 gig ocz 1066mhz SLI
Grafikkort (r):
nvidia evga 8800 ultra ko
Lydkort:
ombord
Harddisk (e):
750 gig Seagate, 32meg cache
Optisk drev (r):
3 asus dvd forfattere, LightScribe
Sag / PSU:
Lian-li armoursuite PC-P60
Køling:
tuniq tårn
Network / Internet:
dual Gigabit LAN-porte
Monitor (s):
24 "dell 2408wfp
Operating System (s):
winfail vista 64 | ubuntu / arch linux
Reply

Register

Bogmærker

Lignende Tråde
Tråd Thread Starter Forum Svar Last Post
Hvad er den bedste vej at gå om installation 64bit Vista Over Min 32bit Vista? Theresonly1 Windows-operativsystemer 3 25. maj 2009 08:58
Problemer med at installere 64-bit Vista Rapolyne Windows-operativsystemer 6 4 november 2008 12:06
Hjælp installere vista opstartsindlæseren Cew27 Windows-operativsystemer 7 23 april 2008 01:58
XP til Vista uden at installere max11 Windows-operativsystemer 2 7 april 2008 15:59
Re-Installation af Windows Vista Agon Windows-operativsystemer 17 16 august 2007 16:14
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.

Annoncenetværk baseret på bytteøkonomi ® Copyright © 2000 - 2009 Jelsoft Enterprises Ltd SEO ved vBSEO © 2009, websteds egnethed til webcrawling, Inc.